12کامیون سیل مهربانی دانش آموزی از شهر تهران راهی خوزستان شد

تهران (پانا) - حاصل کمپین «سیل مهربانی همکلاسی‌ها» در شهر تهران ارسال 12 کامیون کمک های غیرنقدی دانش‌آموزان به استان سیل‌زده خوزستان بود. کمک‌های نقدی را وزارت آموزش و پرورش برای مناطق سیل‌زده نیازمند خرج می‌کند.

کد مطلب: ۹۰۸۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
12کامیون سیل مهربانی دانش آموزی از شهر تهران راهی خوزستان شد

نسیم مهرورزی کودکان ایرانی وزیدن گرفت و با خود سیلابی از مهربانی به همراه آورد. همکلاسی های تهرانی امروز در مراسم «سیل مهربانی همکلاسی ها» برای هموطنان شان سنگ تمام گذاشتند تا کمک های نقدی و غیر نقدی شان مرهمی باشد بر آلام این روزهای دانش آموزان ساکن در مناطق سیل زده و شاید در این مجال اندک باقی مانده از سال تحصیلی فرصتی برای بازگشت به آغوش علم و تحصیل داشته باشند. مراسم «سیل مهربانی همکلاسی‌ها» در دبیرستان دخترانه شایسته منطقه 11 تهران با حضور مسئولین وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.
در این مراسم عبدالرضا فولادوند در گفتگو با خبرگزاری پانا، فلسفه راه اندازی این کمپین را رواج نوعدوستی در میان دانش آموزان دانست و گفت: پیش در آمد این برنامه همان ماموریت اصلی ما یعنی آموزش است. وی افزود: ما علاوه بر جذب کمک های مردمی و ارسال به مناطق سیل زده یک تکلیف و وظیفه اساسی داریم که همان ایثار و ازخودگذشتگی است.


کمپینی برای تربیت و آموزش نوع دوستی
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به وجه تربیتی و آموزشی این کمپین گفت: بنا را بر این گذاشتیم تا از این فرصت پیش آمده برای کمک به هموطنان مناطق سیل زده استفاده کنیم و به دانش آموزان مان نوعدوستی را آموزش دهیم. هدف این است که دانش آموزان ما «بنی آدم اعضای یکدیگرند» را فقط در شعر و کتاب ها نخوانند و در عمل نیز احساس کنند اگر استانی دچار سیل زدگی شده بخشی از همین جامعه است و تمام اعضا باید در برابر این آسیب احساس مسئولیت کنند.
فولادوند افزود: در این کمپین «سیل مهربانی همکلاسی ها» به نوعی بچه ها را واسطه ای با خانواده های شان قرار دادیم تا علاوه بر اینکه دانش آموزان را آموزش می دهیم، خانواده ها نیز تحت تاثیر قرار گیرند.
وی در ارتباط با تاثیر این کمپین بر روحیه نوع دوستی در میان دانش آموزان گفت: نوع دوستی و خبر گرفتن از حال و روز دیگران از خاصیت های جامعه ایرانی است و سعی می کنیم همین را زنده نگه داریم. با وجود تمامی این ابزارآلات جدیدی که در فضای مجازی ایجاد شده قطعا این کمپین ها و حضور دانش آموزان در دنیای واقعی بهترین راهی است که کمک می کند دل ها را به هم نزدیک کنیم.

کامیون های مهربانی در راه خوزستان
در پایان این مراسم فولادوند از انبار مهرآباد اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران بازدید کرد. وی در گفتگو با پانا گفت: در این مکان کامیون ها و اقلام جمع آوری شده از سطح مدارس دپو شده و تفکیک می شود و به فراخور نیاز استان های سیل زده ارسال می شود.
فولادوند راجع به ارقام و اقلام جمع آوری شده گفت: تا کنون 10 کامیون آماده شده و 2 کامیون هم از منطقه 11 اضافه می شود. مقصد این کامیون ها اهواز است و تحویل اداره کل آموزش و پرورش خوزستان می شود.
وی در ارتباط با کمک های انجام شده به سایر استان های سیل زده گفت: پیش از این نیزحدودا 13 کامیون اقلام جمع آوری شده را به استان لرستان ارسال کردیم و انشاله امروز هم با این پویش بزرگی که در سطح شهر تهران انجام شده شاهد جمع آوری کمک های نقدی همکاران هستیم و آن کمک ها نیز به استان های سیل زده ارسال می شود. همچنین در 5 فروردین هم محموله هایی به استان گلستان ارسال شد.


غرفه های دانش آموزی در حمایت از همکلاسی ها
از حاشیه های مهم برگزاری این مراسم در دبیرستان دخترانه شایسته منطقه 11 تهران حضور غرفه های دانش آموزی بود. در این غرفه ها دانش آموزان غذاها و خوراکی هایی که خودشان پخته و تهیه کرده بودند به فروش می رساندند و به درخواست خودشان درآمد بدست آمده از این غرفه ها برای کمک به مناطق سیل زده استفاده شد.

این مراسم به همت معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش و با همراهی چهار تشکل سازمان دانش آموزی، جمعیت جوانان هلال احمر، بسیج دانش آموزی و انجمن اسلامی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار