در گفت وگو با پانا:

کشتی‌آرای، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر: حباب سکه با افزایش تقاضای نیمه شعبان بیشتر شد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر می‌گوید حباب قیمت سکه در روزهای پایانی این هفته با توجه به افزایش تقاضای ناشی از پیش‌رو بودن نیمه شعبان افزایش یافته است و از 470 هزارتومان در اواسط هفته به 530 هزارتومان در معاملات روزهای پایانی هفته رسید.

کد مطلب: ۹۰۸۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
کشتی‌آرای، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر: حباب سکه با  افزایش تقاضای نیمه شعبان بیشتر شد

محمد کشتی‌آرای، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا درباره روند افزایشی نرخ طلا و سکه در بازار گفت: هفته گذشته اونس جهانی روندی صعودی داشت اما از ابتدای هفته جاری روندی نزولی به خود گرفت و در اواخر هفته به هزار و 278 دلار رسیده است یعنی به طور متوسط نرخ اونس در بازار جهانی حدود 12 دلار کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در چند روزگذشته قیمت اونس جهانی روندی نزولی و قیمت ارزها در کشور روندی صعودی داشت و این روند افزایشی موجب شد تا نرخ سکه که اول سکه 4 میلیون و 760 هزار تومان بود تا 4 میلیون و 870 هزار تومان افزایش یابد. به این معنا که نرخ سکه حدود 110 هزار تومان طی سه روز افزایش یافت.

کشتی‌آرای گفت: از روز دوشنبه نرخ ارزها روندی نزولی به خود گرفت و با کاهش نرخ اونس جهانی در مجموع به نسبت ابتدای هفته کاهش قیمت قابل توجهی در نرخ سکه به وجود آید و در روز چهارشنبه نرخ سکه به 4 میلیون و 750 هزار تومان کاهش یابد.

وی افزود: حباب کنونی سکه 530 هزار تومان است که یکی از دلایل آن افزایش تقاضا برای خرید سکه با توجه به در پیش‌رو بودن نیمه شعبان است. این در حالی است که حباب که حدود 470 هزار تومان بوده است که اکنون به 530 هزار تومان رسیده است.

کشتی‌آرای گفت: در مجموع قیمت طلا و سکه نسبت به روزهای ابتدایی هفته روندی کاهشی به خود گرفته است.

وی در پاسخ به این پرسش که سرمایه‌گذاری در بازار طلا تا چه میزان برای سرمایه‌گذاران جذاب است، گفت:‌ جذابیت بازار طلا مانند گذشته نیست. برخی در 6 ماه گذشته نوسان‌های نرخ طلا و سکه زیان دیده‌اند. بورس از ابتدای سال 98 رونق مناسبی داشته است که نشان می‌دهد که دارندگان نقدینگی قادر به تحمل نوسان‌های شدید نرخ ارز و طلا و سکه نیستند و ترجیح می‌دهند تا در بازار سهام حضور داشته باشند.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت:‌ البته برخی نیز به نوسان‌های بازار طلا و سکه آگاهی دارند و سود مناسبی از خرید و فروش‌ها در این بازار به دست می‌آورند.

وی درباره رونق فروشگاه‌های طلا که طلای دست دوم به فروش می‌رسانند، گفت:‌ برخی از واحدهای اصالت‌دار کار کم‌اجرت را بدون سوء استفاده به فروش می‌رسانند اما برخی از واحدها نیز ممکن است از این خواسته مردم سوء استفاده کنند و طلای کم‌عیار را در قالب طلای کم اجرت به مردم به فروش برسانند. متاسفانه در این زمینه گزارش‌هایی وجود دارد و به همین دلیل مردم باید مراقبت بیشتری داشته باشند و از فروشگاه‌های فاقد جواز خرید نکنند.

کشتی‌آرای با اشاره به ثبات نرخ ارز به عنوان عاملی تاثیرگذار در بازار طلا و سکه گفت:‌ مدیریت بانک مرکزی در مورد کنترل بازار ارز بسیار موفق عمل کرده است. هفته گذشته و به دنبال تحریم سپاه قیمت‌ها افزایش یافت و برای ساعت‌هایی در روز نرخ ارز و طلا و سکه افزایش یافت اما با کنترل و مدیریت بازار اتفاق خاصی در بازار به وجود نیامد و شوک‌های قیمتی کنترل شد و در یک هفته گذشته روند آرام و قابل ثباتی در این بازار وجود داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار