استاندار فارس: بازسازی بیش از 30 خانه آسیب‌دیده از سیل در محله سعدی شیراز

شیراز (پانا) - استاندار فارس با بیان اینکه مدیریت بحران در سه گام پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی و بازسازی و بازتوانی انجام می‌شود، از اجرای مناسب این گام‌ها در مدیریت سیل اخیر شیراز خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۸۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: بازسازی بیش از 30 خانه آسیب‌دیده از سیل در محله سعدی شیراز

عنایت الله رحیمی در جلسه ای که با حضور هیئتی از کمیسیون اصل 90 به منظور جمع بندی بررسی‌های این هیئت از سیل اخیر در شیراز برگزار شد به تشریح اقدامات انجام شده در این حادثه پرداخت.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه گام بازتوانی و بازسازی نیز هم‌زمان با امداد و کمک رسانی در شیراز آغاز شده است، افزود: علاوه بر اقدامات اولیه ای از جمله پرداخت خسارت به آسیب دیدگان بازسازی منازل مسکونی در محلات آسیب دیده نیز آغاز و تاکنون بیش از 30 واحد مسکونی در محله سعدی تعمیر شده است.

وی با اشاره به اینکه 21 شهرستان استان فارس در هفته های گذشته با سیل درگیر بوده اند، بر لزوم برنامه ریزی های لازم برای جبران خسارات بر جای مانده از سیل در شهرستان های مختلف استان تاکید کرد.

استاندار فارس با تاکید بر آنکه سیل اخیر و میزان بارش زیاد در مدت زمان کوتاه طی 50 سال گذشته بی سابقه بوده است، عنوان کرد: دلایل وقوع سیل شیراز را می‌توان به دو دسته طبیعی و اقلیمی و اقدامات انسانی تقسیم کرد.

وی ادامه داد: در راستای پیشگیری از تکرار چنین رخدادهایی از همان روزهای نخست شهرداری شیراز ، سازمان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آب منطقه ای و... موظف به تهیه طرح ساماندهی مسیل‌ها و رودخانه‌ها و ایجاد طرح‌های آبخیزداری در بالادست و اجرایی کردن این طرح پس از 2 ماه شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار