مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: مشارکت 9هزار دانش‌آموز در جشنواره نوجوان سالم

بیرحند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از مشارکت 9هزار و 9 دانش‌آموز دختر و پسر دوره‌های ابتدایی و متوسطه استان در هشتمین جشنواره نوجوان سالم خبرداد.

کد مطلب: ۹۰۸۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: مشارکت 9هزار دانش‌آموز در جشنواره نوجوان سالم

محمد علی واقعی، صبح امروز در اختتامیه هشتمین جشنواره نوجوان سالم که در سالن همایش های آموزش و پرورش(قلم چی) برگزار شد، اظهار کرد: 7 هزار و 870 اثر به دبیرخانه هشتمین جشنواره نوجوان سالم ارسال شد که پس از داوری، از این تعداد 340اثر به مرحله استانی راه یافت و 72 اثر به عنوان منتخب استانی شناخته شد.

او با اشاره به راهیابی 15 اثر به مرحله کشوری هشتمین جشنواره نوجوان سالم تصریح کرد: ، ترویج شیوه های زندگی سالم، تأکید بر خود باورهای اعتقادی و پیشگیری از رفتارهای پر خطر را مهمترین اهداف برگزاری این جشنوارهبه شمار می رود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری در حوزه پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی 798 مدرسه تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به اجرای طرح ملی نماد در مدارس شهرستان های بیرجند و درمیان، ادامه داد: طرح نماد در 193 مدرسه با 20 ساعت کارگاه آموزشی برای والدین، دانش آموزان و معلمان، غربال گری و شناسایی دانش آموزان در معرض خطر و تهیه پرونده الکترونیکی برای آنان برگزار شد.

واقعی، از اجرای برنامه توانمند سازی روانی، اجتماعی، ویزه دانش آموزان پایه نهم در 200 آموزشگاه استان خبر داد و ابراز داشت: برنامه مشارکت اجتماعی ویژه دانش آموزان پایه هشتم نیز در 60 مدرسه 3 شهرستان بیرجند، قاینات و فردوس اجرا شد و در این رابطه 11 کارگاه آموزشی، برای شناسایی آسیب هایی که دانش آموزان را تهدید می کن برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که انقلاب ایران اسلامی به همت جوانان به پیروزی رسید و با همت جوانان از گلوگاه های سخت تاریخ نظیر جنگ تحمیلی گذر کرد، ابراز داشت: در میادین جنگ اقتصادی و نبرد فرهنگی نیز با اعتماد و کمک جوانان نسل چهارم و پنج اقتصاد می توانیم حماسه ها خلق کرده دشمن را شسکت دهیم.

او با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب اضافه کرد: بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری سندی راهبردی و چراغ راه ایران اسلامی برای چله ی دوم انقلاب اسلامی ایران است.

گفتنی است در این مراسم از 124مربی و دانش آموز برتر تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار