نتایج سنجش سلامت روانی-رفتاری دانش آموزان دوره اول متوسطه آذربایجان غربی اعلام شد

ارومیه(پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از برگزاری و اعلام نتایج آزمون سلامت روان برای بیش از 80هزار دانش آموز پایه های هفتم و هشتم توسط اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۸۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
نتایج سنجش سلامت روانی-رفتاری دانش آموزان دوره اول متوسطه آذربایجان غربی اعلام شد

«قدرت اله قاسمی» ظهر امروز با حضور در استودیو الفبای اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، با اعلام این خبر افزود: آزمون سلامت روانى - رفتارى به منظور ارائه خدمات مطلوب راهنمایى و مشاوره و اجراى برنامه هاى پیشگیرى از آسیب هاى روانى و اجتماعى، غربالگری و دستیابی به نیم رخ روانی- رفتاری دانش آموزان ضروری است.

وی اظهار داشت: اجرای آزمون سلامت روانى - رفتارى دانش آموزان در بافت مدرسه و ترسیم نیمرخ روانى- رفتاری آنان مى تواند در اثربخشى فعالیت هاى پیشگیرانه سطح اول و دوم و ارائه خدمات مشورتی در مدرسه موثر واقع شود.

وی به اولویت بندی مشکلات روانی- رفتاری دانش آموزان با هدف برنامه ریزی تربیتی و ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان در معرض آسیب و همچنین کارکنان مدرسه و اولیاء بر اساس تحلیل داده های آزمون سلامت روان و نیز دسترسی به فراوانی مشکلات و آسیب های روانی در بین دانش آموزان دوره اول اشاره و بیان کرد: در سال جاری این آزمون در سطح مناطق 24 گانه استان به تعداد 88هزار و530 دانش آموز اجرا شده است.

قاسمی در خصوص کاربردی نمودن نتایج آزمون گفت : در این سنجش برای تمامی دانش آموزان شرکت کننده نیم رخ روانی-رفتاری تهیه و از طریق سامانه همگام ارائه گردیده و با همکاری مشاوران مدارس در قالب جلسات فردی و گروهی نسبت به تحلیل و بکارگیری آن در جهت ارتقاء بهداشت روان دانش آموزان و خانواده ها استفاده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار