استاندار فارس: امسال سال مناسبی برای کشاورزی در استان است

شیراز (پانا) - استاندار فارس با بیان این که پس از 10 سال خشکسالی، امسال باران رحمت الهی در استان فارس نازل شده است و باید در کنار آسیب‌هایی که ایجاد شده شاکر این نعمت پروردگار باشیم، گفت: تمام سدها و تالاب‌های استان پرآب شده‌اند و کشاورزان خوشحال هستند و امسال سال بسیار مناسبی برای کشاورزی است.

کد مطلب: ۹۰۸۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: امسال سال  مناسبی برای کشاورزی در استان  است

عنایت اله رحیمی تصریح کرد: وفور بارندگی به معنای مصرف بی رویه آب نیست و باید با بهره گرفتن از روش‌های نوین آبیاری و کشت‌های گلخانه‌ای مصرف بهینه آب را دنبال کنیم.

او ادامه داد: کشاورزی به عنوان بخش پیشرو و پایه‌ای اقتصادی این استان باید به سمت دانش‌بنیان‌تر شدن حرکت کند و در این صورت می توانیم نقش خود را در اقتصاد ملی ایفا کنیم و جایگاه اول در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی و جایگاه دوم بخش کشاورزی کشور را به دست بیاوریم.

رحیمی در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی، ماشین آلات، نهاده‌ها و آبیاری در شیراز با بیان این که شیراز و استان فارس دارای نقش خدماتی، تجاری و کشاورزی است، اظهارداشت: باید این توانمندی ها در نمایشگاه‌ها عرضه شود و با بهره گیری از تجربیات و دانش دیگران کشاورزی استان فارس به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که تجارت ماشین آلات و نهاده ها، تجارب و محصولات کشاورزی می تواند برای ما مفید باشد، افزود: نمایشگاه بین المللی کشاورزی می تواند تقویت کننده این بخش از اقتصاد ملی کشور باشد.

دکتر رحیمی ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال جاری با عنوان رونق تولید از طرف رهبر معظم انقلاب، این نمایشگاه باید بستر مناسبی را برای تحقق بخشی از این شعار فراهم آورد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر این که باید از نیروهای تحصیل کرده و افراد دارای فکر و ابتکار برای توسعه کشاورزی استان فارس بهره گرفت، اظهارداشت: فضای ایجاد شده بر اثر تحریم های دشمنان فرصت مناسبی را برای صاحبان ایده‌های خلاقانه فراهم کرده است تا با بهره‌گیری از دانش و ابتکار خود بخش کشاورزی را دانش بنیان‌تر و پیشرفته‌تر از قبل داشته باشیم.

او با تاکید بر این که در کشاورزی استان فارس هم پاسخگویی به نیاز داخلی و هم بحث صادرات و به دست آوردن بازار کشورهای همسایه مورد توجه قرار گرفته است، افزود: برای موفقیت در این عرصه باید به مزیت‌های خود توجه ویژه ای داسته باشیم.

استاندار فارس گفت: برای غلبه بر مشکل کمبود آب در این استان تلاش کرده ایم کشاورزی نوین و دانش بنیان را مورد توجه قرار دهیم، افزود: کشت‌های گلخانه‌ای، توسعه شهرک های کشاورزی و بهره گیری از روش های نوین آبیاری در استان فارس به صورت مورد توجه است و به همین منظور ستاد ویژه ای برای توسعه کشت های گلخانه ای تشکیل شده است.

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی، ماشین آلات، نهاده‌ها و آبیاری فارس، عصر دیروز بیست و هفتم فروردین ماه جاری با حضور 175شرکت داخلی و خارجی در شیراز برگزار شد.

سالانه در کشور در پنج شهر تهران، مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز، نمایشگاه کشاورزی برگزار می شود که نمایشگاه استان فارس با توجه به مساحت و تعداد شرکت کنندگان، بزرگترین نمایشگاه به شمار می آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: 20 هزار مترمربع فضا به این نمایشگاه اختصاص داده شده که 17هزار متر مربع آن فضای مسقف و مابقی آن فضای باز نمایشگاهی است.

محمد مهدی قاسمی ادامه داد:کارشناسان این سازمان در مدت برپایی این نمایشگاه حضور فعال دارند و در 2 غرفه در سالن‌های ملاصدرا و حافظ به بازدیدکنندگان، مشاوره علمی، فنی و تخصصی ارایه می‌دهند.

قاسمی گفت: همچنین در حاشیه این نمایشگاه در قالب چهار کارگاه آموزشی، اهمیت خاک و منابع آبی در شرایط کنونی برای شرکت کنندگان تبیین می شود.

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی، ماشین‌آلات، نهاده‌ها و آبیاری، بیست و هفتم فروردین ماه 98 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی فارس واقع در شهرک گلستان شیراز آغاز به کار می‌کند و تا روز سی ام فروردین از ساعت 15تا 21 پذیرای بازدیدکنندگان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار