فرماندار همدان: باید در بحران‌های اخیر تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد

همدان (پانا) - فرماندار همدان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان همدان با بیان این که کارگروه شورای حفاظت از منابع آب در جایی که نیاز به حمایت دستگاه قضایی برای بازگشایی مسیل‌ها باشد اقدامات لازم را انجام خواهد داد از دستگا‌ه‌های متولی این امر مثل امور آب، محیط زیست، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی خواست درخواست خود را به شهرداری ها ارائه دهند تا بازگشایی مسیل ها و آزادسازی مسیر رودخانه انجام شود.

کد مطلب: ۹۰۸۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار همدان: باید در بحران‌های  اخیر تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد

حسین افشاری با بیان این که خرید تجهیزات برای مدیریت بحران امری ضروری است گفت: ما در این مقطع دیدیم که گاهی اوقات وجود ماشین آلاتی از قبیل لودر، مینی لودر، گریدر و بیل مکانیکی می تواند مانع از وارد شدن ده ها میلیارد تومان خسارت شود.
او با اشاره به سقوط پل در همدان در ایام نوروز که حدود 10 ساعت محور تهران را به مخاطره انداخت افزود: اقدام به رفع این مشکل به خاطر عدم وجود جرثقیل 50 تنی ساعات زیادی طول کشید چراکه در شهرستان همدان این ماشین را فقط یک نفر در بخش خصوصی داشت و ما نتوانستیم تا قبل از ساعت 10 صبح با او تماس تلفنی برقرار کنیم.
افشاری در ادامه گفت: کمیته برنامه ریزی شهرستان موظف است با کمک اعتباراتی که در اختیار دستگاه های عزیز است تهیه تجهیزات اولیه مقابله با بحران ها اعم از سیل، خشک سالی، آتش سوزی، زلزله، طوفان و هرآنچه که بحران تشخیص داده می شود را در اولویت کار خود قرار دهد.
فرماندار همدان ضمن شکرگزاری خدا خطاب به حاضرین در جلسه گفت: من به عنوان یک خدمتگزار کوچک وظیفه دارم از کسانی که در این بحران توانستند تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند تشکر ویژه کنم.
او با اشاره به این که مولایی نیا بخشدار شراء توانست به کمک شوراها و دهیاری ها مسیر سیلاب ها را به سمت تغذیه مصنوعی ها هدایت کند تصریح کرد: با توجه به این که در منطقه شراء چاه های زیادی وجود دارد چندین روز است که حجم آب با دبی بسیار بالا این مخازن و سفره های آب زیرزمینی را تقویت می کند.
او با تأکید بر این که حوزه بنیاد مسکن باید روستاهایی که در محل نامناسب بنا شده اند را جا بجا کند اظهار کرد: در بازدیدهایی که همراه دکتر کارخانه ای (مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان) و آقای نانکلی (رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان) داشتیم متوجه شدیم که یکی از روستاها در مسیر رودخانه قرار گرفته است و ارزش بازسازی ندارد لذا تصمیم گرفتیم روستا را از نو و با فاصله 600 الی 700 متری از محل کنونی بسازیم.
افشاری با اشاره به این که در خیلی از قسمت ها پل ساخته نشده است بیان کرد: ایجاد راه های دسترسی بدون هیچگونه مشخصه فنی به دولت واگذار شده است البته طبق ضوابط شهرسازی داریم باید هر 500 متر یک پل ساخته شود گرچه عده ای معتقدند بعضی جاها کفی است و مسیر رودخانه نیست اما باز هم جمع شدن آب های سطحی ارتباط را قطع می کند به خصوص در جاده ها آب در حواشی جمع می شود و مشکلاتی را به وجود می آورد.
او با بیان این که خدمات بعضی از دستگاه ها پنهان بود خاطرنشان کرد: مردم همدان در این بحران با آلودگی و کدورت آب ها مواجه نشدند چرا که در بحران ها به خصوص سیل اولین آسیب آلودگی آب ها است زیرا با ورود آب های سطحی به آب سدها و چاه های زیرزمینی، منابع تأمین آب آلوده شده و مردم در دسترسی به آب آشامیدنی سالم با مشکل مواجه می شوند همچنین با توجه به پایین بودن دمای هوا قطع گاز می توانست مشکلاتی را به وجود آورد که با تلاش های کارکنان اداره گاز این اتفاق رخ نداد.
فرماندار همدان ضمن تشکر از آموزش و پرورش برای اسکان تعدادی از مسافران و افرادی که در راه مانده بودند، از اصحاب رسانه به خصوص خبرنگاران و مدیران شبکه های خبری مجازی نیز به خاطر هم فکری، هم یاری و حمایت بدون ایجاد کوچک ترین چالش در اذهان عمومی قدردانی کرد.
او در پایان از استاندار به خاطر رهبری بسیار خوبی که در تمام استان اعمال کردند و حضور در صحنه ایشان تقدیر و تشکر ویژه کرد و از حاضرین خواست تا این فرصت را مغتنم شمرده و نقاط ضعف خود را شناسایی کنند تا بتوانند برای موقعیت های بعد آن ها را برطرف سازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار