جامعه‌ای که قدردان معلم نباشد دچار مرگ فرهنگی و اخلاقی می شود

دشتستان، بوشهر (پانا) - سرپرست فرمانداری دشتستان گفت: تکریم و احترام به معلم، تکریم به علم و دانش ،فداکاری و انسانیت است.

کد مطلب: ۹۰۸۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
جامعه‌ای که قدردان معلم نباشد دچار مرگ فرهنگی و اخلاقی می شود

جواد لقمان‌زاده در اولین نشست تخصصی شورای آموزش و پرورش دشتستان در سال 98 اظهار داشت: بر این اصل اعتقاد و باور داریم که باید قدر دان معلم باشیم و جامعه ای که قدردان معلم نباشد به مرور زمان دچار مرگ فرهنگی و اخلاقی می شود.

وی گفت: در هفته بزرگداشت مقام معلم، همه شهرداران و بخشداران تابعه دشتستان تکریم همه معلمان و به خصوص بازنشستگان را در دستور کار قرار دهند.

سرپرست فرمانداری دشتستان با توجه به نام گذاری سال 98 به نام رونق تولید از طرف مقام معظم رهبری تصریح کرد: در سال رونق تولید، باید بتوانیم با تلاش مضاعف و تعهد مسئولانه در همه زمینه ها به خصوص تولید، سبب رشد، توسعه و شکوفایی میهن عزیزمان باشیم.

لقمان زاده با مهم خواندن بیانیه گام دوم انقلاب از جانب رهبر فرزانه انقلاب و تاکیدات ایشان به همه دستگاه ها و دولت مردان ادامه داد: همانطور که در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید شده است، بخش آموزش و علمی کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لازم است در سایه رقابت صحیح ،کار و تلاش زمینه رشد و شکوفایی نسل جوان را مهیا سازیم.

وی اظهار کرد: در جلسات کمیته اجرایی و برنامه ریزی شهرستان اعتبارات تعمیرات و تجهیزات اختصاصی به مدارس افزایش خواهد یافت تا مشکلات مدارس برای سال تحصیلی آینده کمتر باشد.

این مقام مسئول با توجه به درآمدهای آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری مصوبه شورای آموزش و پرورش کشور تاکید داشت: شهرداران شهرهای مختلف دشتستان موظف به پرداخت سهم 5 درصدی از محل دریافت های عوارض پروانه های ساختمانی به آموزش و پرورش هستند.

سرپرست فرمانداری دشتستان افزود: در پایان سال همه شهرداران باید گزارش عملکرد خود را در خصوص پرداخت سهم آموزش و پرورش به فرمانداری ارسال و عملکرد آنها در این خصوص مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی ابراز داشت: در تمامی روستاهای دشتستان برای همراهی و کمک به مدارس و آموزش و پرورش اختیار کامل به دهیاران داده شده است، و مقرر گردیده است هر چه می توانند برای مدارس و بهداشت هزینه نمایند.

جواد لقمان زاده در اشاره ای به امتحانات پایان سال دانش آموزان خاطر نشان کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما در زمان برگزاری امتحانات و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان اداره برق شهرستان از قطعی برق در سالن های امتحانات جلوگیری خواهد نمود.

سرپرست فرمانداری دشتستان با اشاره به فعالیت ستاد اسکان آموزش و پرورش دشتستان در ایام تعطیلات نوروز اظهار داشت: بر اساس نظر سنجی های بدست آمده ستاد اسکان فرهنگیان دشتستان یکی از ستاد های فعال و مطلوب از لحاظ عملکردی و به خصوص نحوه برخورد و رفتار با مسافران بوده است که جای تقدیر از همه عوامل اجرایی آن دارد.

مدیر آموزش و پرورش دشتستان نیز در این نشست شورای آموزش و پرورش دشتستان اظهار داشت: با آغاز سال تحصیلی جدید ستاد اسکان فرهنگیان دشتستان فعالیت خود را آغاز و در طول ایام تعطیلات بیش از 11 هزار نفر مسافر را پذیرش و اسکان داده است.

سید حسن لواسانی فرد گفت: در روز پنجم فروردین ماه به علت شرایط نامساعد جوی و هشدار های ستاد بحران شهرستان، ستاد اسکان فرهنگیان دشتستان ظرف 24 ساعت در حدود 4 هزار نفر مسافر را در مدارس و سالن های ورزشی خود اسکان داد.

وی بیان داشت متاسفانه با وقوع حادثه سیل در برخی نواحی کشورمان کام همه مردم در روزهای آغاز سال تلخ گردید و تصریح کرد: جامعه فرهنگیان و دانش آموزان دشتستان ضمن اعلام همدردی با این مردم کمک های نقدی و غیر نقدی خود را از طریق سازمان دانش آموزی جمع آوری و به این مناطق ارسال نمود.

لواسانی فرد اظهار داشت: یکی از خدمات خوب حوزه تعاون و رفاه آموزش و پرورش دشتستان در سال گذشته پرداخت تسهیلات کم بهره به همکارانمان بوده است.

وی گفت: بر اساس گزارش های معاون برنامه ریزی توسعه با همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران در حال حاضر نوبت انتظاری برای پرداخت وام های صندوق تعاون وجود ندارد.

لواسانی فرد گفت: با حمایت و پشتیبانی صندوق تعاون آموزش و پرورش دشتستان و بانک قرض الحسنه مهر ایران شعب استان بوشهر، به زودی خانه معلم فرهنگیان دشتستان در شهر شیراز کلنگ زنی و مراحل ساخت آن آغاز می شود.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه های آموزش و پرورش در سال 98 گفت: برنامه زمانبندی برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی دانش آموزان انجام و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

گفتنی است در این جلسه سید مجتبی هاشمی نژاد معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش دشتستان گزارشی از عملکرد صندوق تعاون و رفاه دشتستان، ساخت فاز دوم درمانگاه فرهنگیان دشتستان و آغاز ساخت خانه معلم فرهنگیان دشتستان در شیراز ارائه نمود.

همچنین در حاشیه این جلسه از عوامل اجرایی ستاد اسکان فرهنگیان و مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان بوشهر تقدیر به عمل آمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار