ثبت نام در آزمون مدیریت مدارس از طریق سامانه انتخاب تا 31 فروردین انجام می پذیرد

خرم آباد (پانا) - مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: داوطلبان پست مدیریت مدارس می توانند تا 31 فروردین در سامانه انتخاب و انتصاب مدیران، Entekhab.medu.ir برای احراز پست مدیریت ثبت نام کنند.

کد مطلب: ۹۰۸۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام در آزمون مدیریت مدارس از طریق سامانه انتخاب تا 31 فروردین انجام می پذیرد

محمد علیجانی گفت:مدیریت آموزش و پرورش هر شهرستان، مدارسی که بنا به دلایل بازنشستگی مدیر یا غیربازنشستگی نیازمند مدیر جدید هستند توسط مدیریت آموزش و پرورش هر شهرستان به تفکیک دوره، جنسیت، شهری یا روستایی در سامانه ثبت گردیده اند و همکاران فرهنگی داوطلب می توانند با درج کد ملی و رمز وارد سامانه شده و ضمن مطالعه ضوابط و شرایط عمومی و اختصاصی جهت تصدی مدیریت مدارس ثبت شده، اعلام آمادگی نمایند.

علیجانی شرایط عمومی ثبت نامه داوطلبان مدیریت مدارس را به شرح زیر اعلام کرد:

-داشتن حداقل 5 سال سنوات خدمت

-باقیماندن حداقل 4 سال تا زمان بازنشستگی

وی افزود: نحوه انتخاب و انتصاب مدیران به این صورت است که پس از ثبت نام در سامانه در زمان تعیین شده، یک آزمون الکترونیکی نیز بر اساس منابع زیر برگزار می گردد و داوطلب می بایست حداقل 60 درصد نمره این آزمون را کسب کند. منابع آزمون: مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برنامه درس ملی، اهداف دوره های تحصیلی، آیین نامه اجرایی مدارس، کتاب برنامه تعالی مدیریت مدرسه، کتاب راهنمایی اصول و مشاوره، قانون رسیدگی به تخلفات اداری و دانش عمومی.

برای آن دسته از داوطلبانی که در آزمون الکترونیکی حائز 60 درصد نمره می شوند و به مرحله دوم (مصاحبه در سطح استان) راه می یابند امتیازات به شیوه زیر محاسبه می شوند:

- سوابق علمکردی 200 امتیاز

-مصاحبه حضوری در سطح استان 400 امتیاز

علیجانی درجهت شفافیت بیشتر موضوع با اذعان به اینکه این سامانه بسیار شفاف است و گام به گام مراحل را نشان می دهد، افزود: حتی مدیران فعلی مدارس نیز در صورتی که متقاضی جابه جایی به سایر مدارس به عنوان مدیر می باشند باید در فرایند انتخاب و انتصاب مدیران شرکت نمایند. همچنین همکاران ستادی و اداری نیز در صورت تقاضا جهت احراز پست مدیریت مدارس باید از طریق فرایند مذکور اقدام نمایند. این سامانه انتخاب و انتصاب مدیران تمام مدارس را اعم از دولتی، غیرانتفاعی، شاهد، نمونه دولتی، هیئت امنایی، استعداد درخشان و مدارس استثنایی شامل می شود.

وی در پایان افزود: برنامه ریزی بر آن است که انتخاب مدیران مدارس شهرستان ها صرفاً بر اساس دستورالعمل انتخاب و انتصاب مدیران انجام می پذیرد و خارج از این سامانه انتصاب مدیر مدارس، خلاف مقررات می باشد. همکاران محترم در سراسر استان می توانند جهت راهنمایی با شماره تلفن 33408618 تماس حاصل فرمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار