مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

ابزارهای تربیتی باید مبتنی بر ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین باشد

بوشهر(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ابزارهای تربیتی باید مبتنی بر ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین باشد.

کد مطلب: ۹۰۸۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
ابزارهای تربیتی باید مبتنی بر ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین باشد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، ناصر کرمی در همایش طلایه داران تربیت آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه سند تحول بنیادین نقشه راه و ابزار کار آموزش و پرورش است اظهار داشت: برای ارزیابی بهتر از فرایند آموزشی و تعیین مسیر مناسب برای رسیدن به تربیت اسلامی باید همواره سند تحول بنیادین را مطالعه و بررسی کرد و طبق راهکارهای آن پیش رفت.

کرمی ادامه داد: هدف تربیت در سند تحول بنیادین نیل آینده سازان به مراتبی از حیات طیبه است و باید انسانی تربیت شود که در جامعه و کشور مفید واقع شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نسل امروز در دام فریب الگوهای شبه تربیت قرار گرفته است باید دست‌اندرکاران تربیت مسلح به آگاهی، دانش و مهارت امروزی لازم باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه ابزارهای تربیتی باید مبتنی بر ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین باشد یادآور شد: در این سیستم آموزشی سند تحول بنیادین جوهره تربیت است و بر رویکرد فرهنگی و تربیتی تاکید دارد.

وی افزود: با توجه به هجمه‌ها، جنگ نرم و کم توجهی به آموزه‌های دینی و اخلاقی دستیابی به برخی از ساحت‌های سند تحول بنیادین و عملیاتی کردن آن سخت است پس باید تلاش کرد تا به روز بود و جلوی این هجمه‌ها ایستاد.

کرمی گفت: هدف تربیت در جهان امروز تغییر وضعیت موجود دانش آموزان است و همچنین بر هم زیستی و کم کردن شکاف نسلی تاکید دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان داشت: با توجه به تحولات و تغییرات گسترده اگر مربی می‌خواهد اثرگذار باشد باید خود حامل نکات اخلاقی باشد و برای جذب جوانان با زبان رسانه و شبکه‌های اجتماعی آشنا باشد.

وی با بیان اینکه اگر خانواده‌ها با ما همراهی نداشته باشند کار تربیت ناقص خواهد بود افزود: به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای همراهی خانواده‌ها و همچنین استفاده از مشاوران مذهبی و تحصیلی برای آموزش دانش آموزان و خانواده‌ها باید در برنامه کاری تربیتی داشت.

کرمی با تاکید بر نقش تشکل‌های دانش آموزی در آموزش و پرورش گفت: شوراهای دانش آموزی و تشکل‌های دانشی به عنوان بازوهای مشورتی مدیران در مدارس اهمیت ویژه ای دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: سیل مهربانی هم کلاسی و بحث کمک به آسیب دیدگان از سیل به اتمام نخواهد رسید و با توجه به اینکه آسیب دیدگان مشکلات زیادی دارند و نیاز به همراهی دارند باید کمک بیشتری به این مردم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار