فرماندار سرخه مطرح کرد:

رونق تولید با تکمیل زنجیره‌های صنعتی در سرخه

سمنان (پانا) - فرماندار سرخه از این شهرستان به عنوان شهرستانی با ظرفیت‌های گردشگری متنوع نام برد و گفت: ‌ ۲۳ اثر تاریخی و گردشگری و طبیعی در شهرستان سرخه وجود دارد.

کد مطلب: ۹۰۸۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
رونق تولید با تکمیل زنجیره‌های صنعتی در سرخه

علی‌محمد مویدی‌زاده در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان برگزار شد، اظهار کرد: این تنوع آثار تاریخی و طبیعی ‌می‌تواند به جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری در این شهرستان کمک کند.

وی از فراهم بودن بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذاران خبر داد و افزود: انتظار می‌رود با توجه به اعتباری که از سوی ریاست ‌جمهوری به احداث مجتمع فرهنگی، خدماتی و گردشگری اختصاص پیدا کرد، گردشگری در این شهرستان بیش از پیش تقویت شود.

‌فرماندار سرخه از قرار گرفتن کتابخانه روستای ‌مومن‌آباد سرخه در بین برترین‌های کشور خبرداد و تصریح کرد: برای سومین سال متوالی است که روستای ‌مومن‌آباد سرخه در حوزه فعالیت‌های کتابخانه‌ای در بین ۱۰ روستا برتر کشورقرار می‌گیرد.

وی با اشاره به موفقیت این شهرستان در جذب اعتبارات مشاغل خانگی گفت: در حوزه اشتغال خانگی با توجه به اینکه این شهرستان ۱.۵ درصد از جمعیت استان را در خود دارد اما با تلاش مدیران و مردم بیش از ۸ درصد اعتبارات استان در این بخش را جذب کردیم.

فرماندار سرخه از آماده‌سازی ۷۰‌ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی سرخه خبر داد و افزود: ۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرک نیز در حال آماده سازی است و تا هفته دولت تمامی بسترها و امکانات لازم و از جمله آب شرب، در این شهرک فراهم و به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به بارش‌های اخیر در استان گفت: بر اثر بارش‌های ایام نوروز در استان، شهرستان سرخه نیز از این مهم متاثر شد و با مدیریت ستاد بحران استان و شهرستان، موارد مرتبط با بحران به خوبی مدیریت شد و خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی در این شهرستان نداشتیم.

وی ادامه داد: بر اثر بارش‌های اول سال و جاری شدن سیلاب در شهرستان سرخه، بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف این شهرستان وارد شد.

وی با اشاره به تخصیص بخش اول اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان، اظهار امیدواری کرد: با پیگیری مسئولین شهرستان به‌زودی شاهد اجرا و بهره‌برداری از طرح های تصویب شده در این شهرستان باشیم.

مویدی‌زاده با بیان اینکه شهرستان سرخه در حوزه بهره برداری از معادن گچ، سیلیستین و زئولیت با فعالبت ۳۹ واحد صنعتی، رتبه‌های شاخص کشوری را به خود اختصاص داده گفت: تکمیل زنجیره‌های صنعتی در این حوزه‌ها ضمن ایجاد رونق تولید، به توسعه و رشد اقتصادی و صنعتی بیش از پیش این شهرستان کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار