رئیس پلیس فتا استان سمنان:

اختلاف خانوادگی، عامل مزاحمت تلگرامی در سمنان/ متهم دستگیر شد

سمنان (پانا) - رئیس پلیس فتا استان سمنان بابیان اینکه اختلافات خانوادگی عامل وقوع مزاحمت تلگرامی در سمنان را فراهم کرد، گفت: باوجود ادله کافی، این مجرم سایبری در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شد.

کد مطلب: ۹۰۸۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
اختلاف خانوادگی، عامل مزاحمت تلگرامی در سمنان/ متهم دستگیر شد

سرهنگ حسین صادقی کاشان، در گفت و گو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات فرماندهی انتظامی سمنان بابیان اینکه کاربران با انتشار تصاویر خصوصی خود در شبکه‌های اجتماعی زمینه‌ساز ایجاد مزاحمت اینترنتی برای خود نشوند از یک مورد مزاحمت تلگرامی در سمنان خبر داد و ابراز داشت: در پی شکایت یک شهروند مبنی بر مزاحمت اینترنتی در شبکه اجتماعی تلگرام بلافاصله موضوع در دست بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با اقدامات تخصصی مشخص شد متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی تلگرام با ایجاد پروفایلی، اقدام به مزاحمت اینترنتی برای شاکی کرده است.

رئیس پلیس فتا استان سمنان ضمن بیان اینکه با بررسی ادله و مستندات متهم شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شد، ابراز داشت: متهم ابتدا منکر هرگونه جرم در این زمینه بود که پس از رؤیت مدارک انکارناپذیر، لب به اعتراف گشود و انگیزه خود را از این اقدام اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

صادقی کاشان در ادامه تصریح کرد: فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی محلی برای ایجاد مزاحمت برای دیگران و سرگرمی نیست، لذا هرگونه ایجاد مزاحمت و سلب آسایش کاربران در فضای مجازی جرم محسوب می‌شود و برابر قانون با فرد خاطی برخورد خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه برخی کاربران با انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی خود در این شبکه‌ها زمینه سو استفاده مجرمان سایبری را فراهم می‌کنند لذا از کاربران شبکه‌های اجتماعی درخواست می‌شود برای پیشگیری ازاین‌گونه مزاحمت‌ها به‌هیچ‌وجه اطلاعات شخصی خود را هرگز در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار