مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان:

۱۵۴ خانه در معرض تخریب کالپوش تخلیه نشده‌اند

سمنان (پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: از ۳۰۷ واحد مسکونی تخریبی موجود در حسین‌آباد کالپوش به دلیل رانش زمین ۱۵۳ واحد تخلیه و ۱۵۴ واحد دیگر هنوز تخلیه نشده است.

کد مطلب: ۹۰۸۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
۱۵۴ خانه در معرض تخریب کالپوش تخلیه نشده‌اند

ایرج رئیسیان، در جلسه مدیریت بحران استانداری سمنان به میزبانی سالن جلسات استانداری و با موضوع رانش زمین در کالپوش میامی، بیان کرد: از ۳۰۷ واحد مسکونی تخریبی موجود در حسین آبادکالپوش، تا کنون ۱۵۳ واحد تخریبی تخلیه و ۱۵۴ واحد در معرض تخریب تخلیه نشده است.

وی با تاکید بر ضرورت تخلیه منازل تخریبی بر اثر رانش زمین در کالپوش تاکید کرد: تاکنون به ۱۲۱ خانواده، اجاره بهای یک‌واحد مسکونی پرداخت شده تا بتوانند منزلی را تهیه کنند همچنین باید گفت خسارات ناشی از رانش زمین در کالپوشدر حال بررسی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه در مقوله مدیریت بحران، بیشترین مشکلات در پی رانش زمین در منطقه حسین آباد کالپوش به وجود آمده است، گفت: بر اساس نظرات مردم منطقه، عملکرد ادارات برق، گاز و آموزش و پرورش مطلوب گزارش شده است و بر همین اساس لازم است تا ادارات کل راه و شهرسازی شرق و ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین شرکت آب و فاضلاب روستایی به کار خود در منطقه سرعت دهند.

ضرورت تعیین یک شهرستان معین در هنگام بحران

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری سمنان نیز در این نشست خواستار تقویت زیرساخت‌های مدیریت بحران در استان شد و بیان کرد: امروز در برخی موارد با مشکلاتی روبرو هستیم.

محمد حسن اسلامی راد تصریح کرد: در برخی مکان‌ها امکانات راهدارخانه‌ها متناسب با مناطق استقرار یافته نیست لیکن لازم است تا با انجام اقدامات فرهنگی، راهکارهای همکاری بیشتر مردم در زمینه مدیریت بحران تقویت شود.

وی با بیان اینکه مشکل مدیریت واحد، یکی از الزامات اساسی در مدیریت بحران است، تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنیم برای هر شهرستان استان سمنان، یک شهرستان معین در هنگام بحران تعریف شده و مکان‌های اسکان اضطراری مشخص شود.‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار