در نشست سرپرستان مدارس خارج از کشور تاکید شد؛

وزیر آموزش و پرورش: مدارس خارج از کشور نباید مانند ۴۰ سال پیش اداره شوند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر حفظ کیفیت آموزش در مدارس خارج از کشور گفت: باید از شیوه های نوین در اداره مدارس خارج از کشور استفاده کرد.

کد مطلب: ۹۰۸۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: مدارس خارج از کشور نباید مانند ۴۰ سال پیش اداره شوند

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش، عصر امروز سیدمحمد بطحایی در نشست سرپرستان مدارس خارج از کشور با تبریک ایام خجسته ماه شعبان اظهار کرد: در یکی دو سال اخیر شاهد روشهای جدیدی در عناد دشمنان هستیم اما به لطف خداوند و با تلاش همه دست اندر کاران ، این مشکلات در حال مدیریت است.

وی افزود: در این شرایط ایجاد حس همدلی بیشتر ، بسیار ضروری است چرا که این موضوع کمک می کند تا از شرایط سخت عبور کنیم .

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیتی که در نتیجه محدودیتهای اقتصادی دشمنان به وجود آمده است، تصریح کرد: البته شرایط آموزش وپرورش با سایر وزارتخانه ها متفاوت است و مانند سایر دستگاه ها نمی توانیم فعالیت هایمان در خارج از کشور را تعطیل کنیم زیرا با تعلیم و تربیت دانش آموزان ایرانی خارج از کشور سر و کار داریم که تعطیل بردار نیست.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط پیش آمده باید روش های جدیدی را در نحوه مدیریت مراکز خارج از کشور به کار بگیریم تا هم کیفیت افزایش یابد و هم کمیت کاهش پیدا کند.

بطحایی از کاهش نیروی انسانی در مدارس خارج از کشور بدون تعطیلی حتی یک مدرسه خبر داد و خاطرنشان کرد: امروزه نباید مدارس خارج از کشور را مانند ۴۰سال پیش اداره کنیم البته به شدت تاکید دارم که به هیچ عنوان نباید در هر شرایطی کیفیت آموزش در مدارس خارج از کشور کاهش پیدا کند اما باید از شیوه های نوین در اداره مدارس خارج از کشور استفاده کرد.

وی ادامه داد: کاهش هزینه های مدارس خارج از کشور در شرایط فعلی اجتناب ناپذیر است لذا باید راهکارهای جدیدی را ارائه داد و از ظرفیت های موجود حداکثر استفاده را کرد.

عضو کابینه تدبیر و امید اظهار کرد: هرگونه اصلاحات در دستورالعمل ها برای افزایش بهره وری از ظرفیت های موجود باید در اسرع وقت انجام شود، وزارت محترم امور خارجه نیز آماده همکاری در این زمینه است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: شرایط موجود نباید باعث شود که رفتار و یا فعالیت معلم ما در خارج از کشور شایسته جمهوری اسلامی نباشد لذا علیرغم مسائل و مشکلات، نظارت بر مدارس باید با دقت بیشتری انجام شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد همه نقشه های دشمنان شکست می خورد و با موفقیت از این مرحله عبور خواهیم کرد.

استفاده از حقوق ریالی به جای حقوق ارزی و بهره مندی ا ز معلمان بازنشسته

در این جلسه رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور نیز با ارائه گزارشی از روند اجرایی امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، از کاهش نیروهای اعزامی خارج از کشور در سال ۹۸خبر داد و افزود: علیرغم مشکلات مالی تا زمانی که شاخص دانش آموزی کاهش نیابد، هیچ مدرسه ای را تعطیل نخواهیم کرد.

غلامرضا کریمی افزود: استفاده از نیروها با حقوق ریالی به جای حقوق ارزی و همچنین بهره مندی از همکاری بازنشستگان از جمله راهکارهای تامین نیروی انسانی در سال ۹۸خواهد بود.

در این نشست سرپرستان مدارس خارج از کشور با تشریح وضع موجود مدارس خارج از کشور ،مسائل و مشکلاتی را مطرح و راهکارهایی را ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار