استاندار سمنان خبر داد:

اعتبار ۶۰۰ میلیونی برای انتقال کالپوشی‌ها به منطقه امن

سمنان (پانا) - استاندار سمنان از اعتبار ۶۰۰ میلیون تومانی برای جابجایی کالپوش‌های آسیب‌دیده از رانش زمین به یک منطقه امن خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۸۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
اعتبار ۶۰۰ میلیونی برای انتقال کالپوشی‌ها به منطقه امن

علیرضا آشناگر در همایش معاونین استاندار و فرمانداران استان، ضمن تجلیل از کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان کالپوشی اظهار کرد: استانداری همه توان و تلاش خود را برای کمک به مردم آسیب‌دیده به‌کار می‌گیرد.

وی با اشاره به دشمنی‌های امریکا با ملت ایران گفت: اقدام خیره سرانه آمریکا در قرار دادن نام‌سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی را شدیدا محکوم کرده و معتقدیم این کار تحت نفوذ صهیونسم و مرتجعین منطقه با هدف جنگ روانی و فشار بر جمهوری اسلامی است.

آمریکایی‌ها از تروریستی خواندن سپاه پشیمان می‌شوند

استاندار سمنان ادامه داد: با وحدت، برادری و استحکام صفوف نیروهای انقلاب و مردم، هیچ خللی در رسیدن به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب ایجاد نخواهد شد و دولت آمریکا نیز از این اقدام‌خود پشیمان خواهد شد.

وی با اشاره به محکوم کردن اقدام خصمانه امریکا در داخل و خارج کشور افزود: علی رغم اینکه مردم ما استحکام و برادری و وحدت خود را در این‌موضوع نشان دادند، شاهد بودیم که دنیا نیز نسبت به آمریکا واکنش منفی نشان داد و به اشکال مختلف این اقدام را‌ محکوم کردند.

آشناگر اظهار کرد: دولت آمریکا و سیاستمداران آن بهتر است که سر عقل بیایند و با ملت بزرگ ایران اسلامی، از راه احترام و ادب رفتار کنند.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اقدامات ارزنده خود از مظلومین و ستم دیدگان منطقه در برابر کشتارهای وحشیانه ‌گروه تروریستی داعش که زائیده خود دولت آمریکا است، حمایت کرد تصریح کرد: آمریکا به دلیل اقدامات خلاف قوانین بین‌المللی و کشتار مردم جهان طی جنگ‌های مختلف و همچنین حمایت از کشتار مردم یمن توسط سعودی‌ها، هیچ‌جایگاهی در بین مردم جهان‌ ندارد و نمی‌تواند مدعی حقوق بشر و مبارزه با اقدامات تروریستی باشد.

نگرانی‌ها در خصوص سد کالپوش رفع می‌شود

وی با اشاره به حادثه رانش زمین در کالپوش از تلاش برای کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده خبر داد و گفت: در روستای حسین آباد ۳۰۰ منزل مسکونی باید تخلیه شود که تاکنون ۱۴۵ منزل مسکونی تخلیه شده و به ۲۵۰ واحد در معرض خطر نیز هشدار داده شده است.

آشناگر با بیان اینکه جاده دسترسی جدیدی برای این روستا در حال احداث است، ادامه داد: تمامی تلاش‌های ستاد مدیریت بحران و همچنین تخلیه منازل مسکونی با هدف حفظ جان مردم منطقه انجام شده است.

اعتبار ۶۰۰ میلیون تومانی برای جابجایی کالپوش‌ها به منطقه امن

وی با اشاره به برخی نگرانی‌ها در خصوص سد کالپوش در نزدیکی منطقه‌ای که دچار رانش شده، خاطرنشان کرد: نگرانی‌های مردم در خصوص سد، با مطالعاتی که در خصوص این سد انجام می‌شود، به‌زودی برطرف خواهد شد.

استاندار سمنان از پیش‌بینی ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای جابجایی و اسکان‌ موقت مردم روستای حسین آباد کالپوش در منطقه امن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی فرمانداران برای مدیریت بحران‌ها بیان کرد: دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی شهرستان‌ها، امکانات و تجهیزات مختلفی دارند که نیاز است فرمانداران برای استفاده بهینه و مطلوب از این موارد، نسبت به تهیه بانک‌اطلاعاتی جامع مدیریت بحران اقدام‌کنند.

آشناگر با بیان اینکه شناسایی بحران و نقاط بحرانی در گستره شهرستان‌ها و ارائه برنامه برای ورود به این مهم، باید در دستور کار فرمانداران قرار گیرد، اضافه کرد: امکانات،‌ تجهیزات و ظرفیت‌های لجستیکی شهرستان‌ها باید در کمترین زمان ممکن شناسایی شود تا در‌ مواقع بروز بحران بتوانیم به بهترین‌نحو ممکن از این‌ پتانسیل‌ها بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به تلاش استان سمنان برای کمک‌به سیل‌زدگان استان‌های گلستان و لرستان ادامه داد: هم‌اکنون نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ۶۱ وسیله نقلیه امدادی و تجهیزات راهداری و راهسازی که توسط فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی تامین شده، در حال امداد رسانی به سیل‌زدگان هستند.

این مقام ارشد اجرایی با اشاره به درخواست وزارت کشور از استان برای کمک به سیل‌زدگان تصریح کرد: استان ‌سمنان در حال حاضر بعنوان استان معین لرستان، باید با آمادگی‌ کامل نسبت به امدادرسانی، بازسازی و بازگرداندن روال عادی در آن منطقه تلاش کنند.

استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبری معظم انقلاب گفت: شعار امسال، یک شعار بسیار‌ کاربردی برای سیاست‌ها و خط و مشی‌های کلی نظام و دولت است.

وی با بیان اینکه ما در حال حاضر در یک جنگ‌ تمام عیار اقتصادی هستیم، گفت: دشمن در تلاش است تا با القای ناکارآمدی و عدم فعالیت دولت به ویژه در شرایط فعلی در مناطق سیل‌زده، مردم را نسبت به آینده نظام و کشور ناامید کند.

آشناگر با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به رونق تولید در داخل خاطرنشان کرد: تامین‌ امنیت سرمایه گذاری، به رسمیت شناختن رقابت در عرصه اقتصادی و لزوم‌ حرکت به سمت رفع موانع قانونی تولید، اقداماتی است که باید توسط دولت در سطح کلان انجام شود.

وی با ابراز خرسندی از موفقیت این استان در طرح‌های اشتغال‌زایی یادآوری کرد: خوشبختانه استان سمنان در تعداد طرح‌های اشتغال‌زایی و همچنین میزان پرداخت تسهیلات به این طرح‌ها در کشور، رتبه‌های شاخصی را به دست آورد.

استاندار اضافه کرد: سال گذشته با تلاش‌هایی که ستاد رفع موانع تولید و کمیسیون کارگری داشت، واحدهای تولیدی مشکل‌دار در استان از ۴۳ واحد به ۳۲ واحد مشکل‌دار تقلیل پیدا کرد و از طرفی با اجرای ۱۰۳ درصدی تعهد اشتغال استان، رشد مطلوبی در ‌حوزه اشتغال استان تحقق یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار