مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی: مسابقات دانش آموزی ، زمینه پرورش استعدادهای هنری کشور است

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه هماهنگی برگزاری مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان استان که از هفته آینده در مشهد برگزار می شود اظهار کرد: علیرغم تنگناهای مالی که امروز در مجموعه تعلیم و تربیت استان با آن ها مواجه هستیم تلاش کردیم از کیفیت برگزاری برنامه های مرتبط با دانش آموزان به هیچ عنوان کاسته نشود.

کد مطلب: ۹۰۸۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی: مسابقات دانش آموزی ، زمینه پرورش استعدادهای هنری کشور است

قاسمعلی خدابنده در این جلسه بااشاره به این که بخش زیادی از برنامه های آموزش و پرورش در قالب فعالیت های حوزه پرورشی و فرهنگی ست و برگزاری مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان هم در راستای توجه به استعدادهای هنری و زیبایی شناختی این قشر است اظهار داشت : علیرغم تنگناهای مالی که امروز در مجموعه تعلیم و تربیت استان با آن ها مواجه هستیم تلاش کردیم از کیفیت برگزاری برنامه های مرتبط با دانش آموزان به هیچ عنوان کاسته نشود.

وی شناخت و پرورش استعدادهای هنری را از ویژگی های بارز مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزی دانست و افزود : علاوه بر توجه به این موضوع باید از حضور چهره های هنری شناخته شده ای که برای داوری و بازدید از مسابقات به استان سفر می کنند استفاده لازم برای برگزاری دوره های آموزشی و بهره گیری از تجربیات آن ها برده شود.

علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این جلسه با اشاره به این که در مرحله مقدماتی این مسابقات که در انتهای سال 97 انجام شد آثار 13 هزار نفر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و در نهایت تعداد سه هزار اثر به مرحله نهایی این جشنواره راه یافت افزود: سی و هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان استان در دو بخش گروهی و انفرادی در فروردین و اردیبهشت 98 در مشهد مقدس برگزار می شود.

مالک اشرفی تصریح کرد: بخش گروهی این مسابقات با حضور دو هزار و 200 دانش آموز در دو رشته هنرهای نمایشی و هنرهای آوایی از روز شنبه 31 فروردین تا روز دوشنبه 2 اردیبهشت در بخش پسران و از روز چهارشنبه 4 اردیبهشت تا روز جمعه 6 اردیبهشت در بخش دختران انجام خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: بخش انفرادی این جشنواره با حضور 800 دانش آموز در رشته های هنرهای دستی و تجسمی، آفرینش های ادبی و رسانه و فضای مجازی در روز پنج شنبه 12 اردیبهشت ویژه پسران و در روز جمعه 13 اردیبهشت ویژه دختران برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار