رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد:

برگزاری مرحله استانی مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان با نیازهای ویژه استان کردستان

سنندج(پانا)-رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت : مرحله استانی دهمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان با نیازهای ویژه استان برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۰۷۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مرحله استانی مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان با نیازهای ویژه استان کردستان

خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اعلام این خبر گفت: مرحله استانی این مسابقات در رشته های قرآن ،نماز ،عترت ،هنرهایی آوایی ،نمایشی وتجسمی با شرکت 150 نفر از دانش آموزان با نیاز ویژه دختر و پسر برگزیده مقاطع تحصیلی متوسطه پیش حرفه ای و حرفه ای به صورت حضوری وغیر حضوری برگزار می شود.

وی گفت: مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان با نیازهای ویژه استان برای 5 گروه دانش آموزان دارای آسیب بینایی ،آسیب شنوایی ،کم توان ذهنی ،معلول جسمی حرکتی وسندروم داون در 14 رشته فرهنگی هنری از 13 تا 15 اردیبهشت ماه در سنندج برگزار خواهد شد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان با تأکید بر ضرورت و گسترش فرهنگ قرآنی دربین دانش آموزان با نیازهای ویژه خاطر نشان کرد: از این تعداد شرکت کننده 71 نفر دختر و 79 نفر پسر می باشند که از 32 مدرسه و مرکز مستقل وضمیمه با نیاز ویژه از 10 شهرستان برای شرکت در این مسابقات برگزیده شده اند.

رنجبر با بیان اینکه مسابقات بر اساس نوع نیاز ویژه دانش آموزان تقسیم بندی شده است افزود : این مسابقات در8 رشته حضوری قرائت وتحقیق ،قرائت وروخوانی قرآن ، حفظ ویژه قرآن ،اذان پسران ،مفاهیم ،احکام ،انشای نماز ،صحیفه سجادیه و 6رشته غیرحضوری هنرهایی آوایی ، نمایشی ،دستی ،تجسمی وادبی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی هنری در حفظ ،تقویت ،ارتقای سلامت روحی دانش آموزان با نیازهای ویژه وتأثیر این فعالیت ها بر ارتقای سطح مهارت های زندگی و پیشگیری از عوارض ناشی از معلولیت یادآور شد :دانش آموزان با نیازهای ویژه از استعدادها وتوانمندی های بالایی در زمینه های مختلف برخوردار می باشند که در صورت خودباروری شکوفا خواهد شد.

گفتنی است نهمین دوره این مسابقات با شرکت 119 دانش آموز با نیاز ویژه شامل 59 پسر و 60 دختر در اردیبهشت ماه 97 برگزار ونفرات برتر در رشته های مختلف فرهنگی وهنری مشخص شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار