معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان : برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم استان را تشریح کرد

سنندج(پانا)-در آستانه هفته معلم، معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان برنامه های ستاد بزرگداشت مقام معلم استان در سال 98 را اعلام کرد .

کد مطلب: ۹۰۷۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان : برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم استان را تشریح کرد

طالب محمدی معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان در اولین نشست هماهنگی برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم که با حضور اعضای ستاد در سالن جلسات اداره کل برگزار شد؛ با گرامیداشت یاد و خاطره استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به معلمان تلاشگر استان تبریک گفت .

محمدی با بیان اینکه تکریم مقام و منزلت معلم بهانه ای برای فرهنگ سازی این موضوع در جامعه است؛ ارتقای منزلت و جایگاه معلمان، بیان خدمات فرهنگیان و آموزش و پرورش، ارتقای اعتماد به نفس، خودباوری و انگیزه خدمت معلمان را از اهداف برنامه های هفته معلم برشمرد.

وی با بیان اینکه ستاد بزرگداشت مقام معلم در اداره کل و ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه تشکیل شده است؛ اظهار داشت: برنامه های این هفته در قالب شیوه نامه ای در بهمن ماه 97 به واحد های اداری و آموزشی استان به منظور اجرایی شدن ابلاغ شده است.

محمدی با بیان اینکه شیوه نامه استانی انتخاب معلمان برتر در 12 موضوع به فرهنگیان و معلمان استان اطلاع رسانی شده است؛ گفت: هر معلم با انتخاب خود می توانست در سه موضوع داوطلب و در نهایت در موضوعی که بیشترین امتیاز را کسب کرده به عنوان معلم برتر معرفی می شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان گفت: در فرآیند انتخاب معلم برتر سال 98-97 از کلیه شهرستان ها و مناطق استان 235 پرونده دریافت و از این تعداد، یک نفر به عنوان معلم برتر کشوری، 12نفر به عنوان معلم برتر استانی و بقیه به عنوان شهرستانی انتخاب شده اند .

وی انجام تبلیغات محیطی و فضاسازی عمومی، معرفی معلمان برتر استان و شهرستان و برگزاری آیین بزرگداشت هفته مقام معلم در کلیه مدارس با جلب مشارکت اولیای گرامی و دانش آموزان را از برنامه های ستاد بزرگداشت مقام معلم عنوان کرد .

محمدی با بیان اینکه همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم در مراسم نمادینی که در استان و شهرستانها و مناطق با حضور مسئولین استانی و محلی برگزار می گردد؛ از معلمان برتر استان در سال 98 تجلیل خواهد شد، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی، شرکت معلمان و دانش آموزان در آیین غبار روبی مزار شهدای گرانقدر و تجدید پیمان با آرمانهای امام راحل، شهدای عزیز و منویات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی )، دیدار با خانواده های معزز شهدای فرهنگی و عیادت از بیماران فرهنگی را از دیگر برنامه های این هفته بر شمرد .

وی گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی از آثار استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری، حضور مسئولین در مدارس با اهدای شاخه های گل و شرینی و تبریک هفته معلم و ایراد سخن توسط مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه پیش از خطبه های نماز جمعه را برنامه های دیگر ستاد اعلام کرد.

محمدی در پایان با بیان اینکه هدف اصلی نظام تعلیم و تربیت در مدرسه و کلاس درس توسط معلمان تلاشگر محقق می شود؛ از مسئولین آموزش و پرورش خواست در ایجاد رضایت خاطر نسبی معلمان و ارتقای جایگاه و منزلت فرهنگیان از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار