نمایشگاه استانی هفته معرفی مشاغل در منطقه 5 برگزار می گردد

تهران(پانا) - رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی، خبر از تشکیل نمایشگاههای شغلی در مدارس تهران جهت بازدید دانش آموزان مدارس، به ویژه دانش آموزان پایه نهم برای آشنایی بیشتر با مشاغل و رشته های تحصیلی داد.

کد مطلب: ۹۰۷۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه استانی هفته معرفی مشاغل در منطقه 5 برگزار می گردد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 18 تهران، به نقل از بابلی، رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی، با توجه به روز شمار هفته معرفی مشاغل( 1 لغایت 7 اردیبهشت ماه) تشکیل نمایشگاههای شغلی در مدارس متوسطه نظری، فنی حرفه ای و کاردانش برگزار می گردد. در سال «رونق ملی» تمهیدات لازم جهت تشکیل نمایشگاههای شغلی و بازدید دانش آموزان مدارس، به ویژه دانش آموزان پایه نهم جهت آشنایی بیشتر با مشاغل و رشته های تحصیلی در اولویت برنامه های هفته معرفی مشاغل می باشد.

بدین منظور مشاوران مدارس در طول سال تحصیلی و بصورت نمادین در هفته معرفی مشاغل، با تدارک برنامه های لازم جهت آشنایی بیشتر دانش آموزان با مشاغل موجود در جامعه و بازار کار، آزمون های مشاوره ای ( توانایی، رغبت) درانتخاب رشته تحصیلی و آینده شغلی، تهیه بروشور و پوستر، معرفی رشته های دانشگاهی، دعوت از کارآفرینان برتر، نمایش فیلم های شغلی، انجام بازدیدهای شغلی به معرفی مشاغل با هدف مهارت آموزی و تربیت نیروی انسانی کارآمد مورد نیاز جامعه می پردازند. لذا برای کیفیت بخشی بیشتر به روند آگاهی دانش آموزان و والدین آن ها نسبت به رشته های تحصیلی و مشاغل موجود، نمایشگاه متمرکز استانی شهر تهران به میزبانی منطقه 5 برگزار می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار