سهم آموزش و پرورش از طرح های کلان حوزوی قابل توجه است

خرم آباد(پانا) -معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش لرستان:سهم آموزش و پرورش از طرح های کلان حوزوی قابل توجه است.

کد مطلب: ۹۰۷۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
سهم آموزش و پرورش از طرح های کلان حوزوی قابل توجه است

اسدالله عباس زاده با بیان اینکه ستاد همکاریها منشا فعالیت های اثرگذار در ترویج آموزه ها ی دینی در نیل به تحقق حیات طیبه بوده گفت:گرچه فعالیت های قابل تقدیری انجام شده است، اما انتظار دغدغه مندان عرصه فرهنگ دینی بیش از اینهاست و امیدواریم با برنامه ها و سیاست های جدیدی که دبیر خانه ستاد اندیشیده است، روز به روز شاهد ارتقا سطح همکاریها باشیم.

دبیر کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش وپرورش لرستان در این جلسه گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی و توطئه های ضد دینی، همه مسئولین و مردم دغدغه دین و تعلیم و تربیت اسلامی را دارند.

اسدالله عباس زاده افزود: باید برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت اسلامی سند تحول بنیادین را به عنوان یک نقشه راه در نظر داشته باشیم و سند تحول نقشه راهی برای آموزش و پرورش است که سهم هر نهادی را برای رسیدن به هدف مطلوب مشخص کرده است.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: روحانیون می توانند در مسائل دینی و مذهبی به بخش تعلیم و تربیت کمک شایانی کنند، حضور پرشور دانش آموزان در نمازخانه مدارس از وظایف روحانیون و مبلغین در مدارس است که در کنار مربیان پرورشی در این کار اهتمام لازم را داشته باشند.

اسدالله عباس زاده خاطر نشان کرد: برای هر دوره تحصیلی و هر قشر از جامعه باید زبان در خور فهم آن قشر را در توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی بکار گرفت، اینگونه است که می توانیم انگیزه ایجاد کنیم و متناسب با نیاز جامعه نیروی اسلامی تربیت کنیم.

وی گفت:توانمندی روحانیون و ضروت حضور آنها در مدارس بسیار مهم است، روحانیون می توانند در مسائل دینی و مذهبی به بخش تعلیم و تربیت کمک شایانی کنند، حضور پرشور دانش آموزان در نمازخانه مدارس از وظایف روحانیون و مبلغین در مدارس است که در کنار مربیان پرورشی در این کار اهتمام لازم را داشته باشند.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به برنامه های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از برنامه های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، تشکیل حوزه های علمیه دانش آموزی است که در این خصوص برنامه ریزی های لازم انجام گرفته و طرح آن آماده شده است.

عباس زاده تأکید کرد: حوزه های علمیه با کمک آموزش و پرورش می توانند در توسعه و ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی بسیار موفق و موثر اقدام نمایند، حضور حوزویان و روحانیون در آموزش و پرورش باید هدفمند، جهت دار و اثرگذار باشد، کمک و همکاری آموزش و پرورش، روحانیون و حوزه های علمیه موجب تربیت ایرانی و اسلامی فرزندان این مرز و بوم خواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت: جمعیت مستعدی در آموزش و پرورش لرستان حضور دارند، باید در کمیته همکاری های استانی حوزه های علمیه و آموزش و پرورش ، کارگروه های تخصصی تشکیل گردد و کمیته های علمی و مذهبی تشکیل گردد تا در این زمینه کار شایسته و مطلوبی صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار