بیش از ۲ میلیارد ریال صدقه در بوکان جمع آوری شد

ارومیه (پانا)- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان گفت: در سال گذشته، مبلغ ۲میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال صدقه در این شهرستان جمع آوری شد.

کد مطلب: ۹۰۷۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۲ میلیارد ریال صدقه در بوکان جمع آوری شد

قادر درویشی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان با اشاره به اینکه در سطح این شهرستان، تعداد ۵۹۳۵ صندوق صدقه وجود دارد، گفت: در سال گذشته مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال صدقه در این شهرستان جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه صندوق‌های جمع آوری صدقه دارای سه سایز بزرگ، متوسط و کوچک هستند و به ترتیب این اندازه بندی، در معابر عمومی؛ ادارات و مکان‌های سرپوشیده؛ منزل و محل کار قرار داده شده اند، افزود: غیر از این صندوق ها، در مراسماتی همچون جشن عاطفه‌ها و جشن نیکوکاری نیز جمع آوری صدقات مردم نیکوکار صورت پذیرفته است.

درویشی با تاکید بر اینکه وجود موسسات خیریه، به عنوان یک فرصت بزرگ شمرده می‌شود و حداکثر تعامل را با آن‌ها خواهیم داشت، تصریح کرد: مبلغ جمع آوری شده از صندوق ها، برای مصارفی همچون خرید کالا‌های غیر درمانی بیماران نیازمند و کمک هزینه سفر درمانی مددجویان هزینه می‌گردد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان تاکید کرد: مردم نیکوکار و خیر این شهرستان، می‌توانند صدقات خود را از راه‌هایی همچون دستگاه‌های POS مستقر در اداره یا سیار نزد امدادگران، سامانه USSD با شماره گیری #۸۸۷۷*۰۴۴۱* اپلیکیشن سکه یا اپلیکیشن‌های دارای گزینه نیکوکاری، اپلیکیشن سنا، سامانه صدقه پیامکی (ارسال عدد ۱ به سامانه ٨٨۷۷)، شماره گیری تلفن ثابت ۰۹٦۸۸۷۷، سایت اینترنتی www.EMDAD.IR و همچنین از طریق دستگاه‌های خودپرداز، پرداخت نمایند.

٦۰٦۱ خانوار بوکانی با جمعیت ۱۲ هزار و ۹۷٦ نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که این تعداد حدود ۷ درصد خانوار‌های این شهرستان را شامل می‌شود.

کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله اولین نهاد‌هایی است که پس از گذشت مدت کوتاهی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ توسط رهبر فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) با هدف ساماندهی و رسیدگی به وضعیت معیشت امور محرومان و نیازمندان کشور تأسیس شد.

امداد رسانی و حمایت از افراد و خانواده‌های نیازمند با رعایت کرامت انسانی و عزت نفس آنان، حمایت هدفمند و ترویج فرهنگ کار میان افراد و خانواده‌های تحت پوشش، تلاش برای پیشگیری از تولید نظام یافته فقر در کشور، کمک به بهبود فضای کسب و کار و اشتغال پایدار اقشار نیازمند، ارایه خدمات اجتماعی و حمایتی در جهت توانمند سازی نیازمندان شامل توسعه پوشش بیمه اجتماعی، از جمله فعالیت این نهاد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار