محسن هاشمی: دین‌گریزی در بخشی از نسل جوان ناشی از ارائه ندادن تصویری صحیح ازالگوی زیست مسلمانی است

تهران (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد که اگر امروز چالش شکاف ارزش‌ها در بخشی از نسل جوان و دین‌گریزی وجود دارد، ناشی از ارائه ندادن تصویری صحیح از سبک زندگی و الگوی زیست مسلمانی است.

کد مطلب: ۹۰۷۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
محسن هاشمی: دین‌گریزی در بخشی از نسل جوان ناشی از ارائه ندادن تصویری صحیح ازالگوی زیست مسلمانی است

محسن هاشمی در ابتدای صد و سی و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت فرزند ارشد اباعبدالله الحسین(ع)، حضرت علی اکبر و گرامیداشت روز جوان گفت: با وجود ابعاد برجسته و ویژگی‌های منحصر بفرد شخصیت علی اکبر سلام الله علیه، در رسانه‌ها و تریبون‌های مذهبی، تصویری که از ایشان ارائه می‌شود، ناقص و محدود به چند ساعت واپسین حیات علی اکبر در روز عاشورا است و به حدود سه دهه حیات درخشان این شخصیت برجسته تاریخ اسلام کمتر پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: علی اکبر نه تنها در شجاعت و دلاوری بلکه در همه صفات انسانی سرآمد روزگار بوده است و وی نماد عقلانیت، مدارا و و فتوت و جوانمردی در صدر اسلام بوده است به نحوی که معاویه به عنوان حاکم وقت جهان اسلام، وی را شایسته‌ترین افراد برای جانشینی پیامبر می‌داند.

‎رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: رحمت علی اکبر بیش از غضب او و تدبیرش پیش از شمشیرش عمل می‌کرد، سخاوتش ورای شجاعت و عقلانیتش حاکم بر جسارتش بود و از آن رو اباعبدالله الحسین(ع)، وی را شبیه‌ترین خلق به رسول خدا تشبیه کرد؛ پیامبری که نماد رحمت الهی و عشق به انسان‌ها بود نه سمبل خشونت.

‎هاشمی گفت: در روز عاشورا، نخستین فرد از بنی هاشم و تنها شهیدی که امام حسین(ع) او را از جنگ وشهادت منع نکرد و بدون گفت‌وگو به او رخصت داد، علی اکبر سلام الله علیها بود با آنکه عزیزترین و والا مقام ترین شهید کربلا نزد امام(ع) و خداوند بود.

‎این مقام مسئول افزود: سیره اباعبدالله الحسین در به میدان فرستادن و مقدم کردن عزیزترین فرزندش در شهادت بر دیگران، درسی بزرگ برای حاکمان ومسئولان حکومت‌هاست که باید در هزینه دادن و فداکاری و گذشتن از خود و خانواده، بر جامعه پیشی بگیرند تا مردم به حقانیت و ارزش راه وهدف آنها پی ببرند.

‎او یادآور شد: اگرچه میلاد علی اکبر، روزجوان نامگذاری شده است اما سیره و راه او، برای همه اقشار جامعه بخصوص مدیران و مسئولان کشور درس آموز و نیازمند پیروی است، به ویژه در وضع دشوار فعلی جامعه که ساده زیستی، دستگیری از نیازمندان و پیشگامی در تحمل سختی‌ها که جزو خصوصیات برجسته علی اکبر بود، بشدت مورد انتظار مردم است.

‎هاشمی ادامه داد: اگر امروزه که ما با چالش شکاف ارزش‌ها در بخشی از نسل جوان دین‌گریزی مواجه هستیم، ناشی از ارائه نکردن تصویری صحیح از سبک زندگی و الگوی زیست مسلمانی است و اگر دستگاه‌های فرهنگی مسئول در جامعه به‌ویژه نهادهای فرهنگی مدیریت شهری بتوانند تصویری واقع گرایانه و بدون اغراق از نمادهای زیست مسلمانی مانند علی‌اکبر سلام الله علیها که در بردارند صفاتی نظیر نشاط، عقلانیت، مهربانی، مدارا، بخشندگی و جوانمردی در کنار شجاعت، قدرت و توانمندی است ارائه دهند نه تنها نسل جوان ما، بلکه هر جان تشنه حقیقت و زیبایی به سوی این سبک زندگی جذب می‌شود و به‌جای ارائه هنجارهایی توام با تنش، خشونت و دافعه، تصویری توام با مهربانی، مدارا، عقلانیت و جاذبه به جامعه ارائه می شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم که با تاسی از رفتارها و زندگی این بزرگ زاده و آقازاده تاریخ اسلام بتوانیم گام در افزایش رضایتمندی و ارتقا خدمت به مردم برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار