کلاهبرداری در قالب کمک به کودکان بی‌سرپرست

کرج (پانا) - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز از دستگیری یکی از سرشاخه های باند کلاهبرداری کودکان بهشت در داخل کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۷۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
کلاهبرداری در قالب کمک به کودکان بی‌سرپرست

شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز،با اشاره به اینکه در اسفند ماه سال گذشته و همچنین فروردین امسال دو فقره پرونده کلاهبرداری با شگردی مشابه در فضای مجازی در استان البرز تشکیل شد، گفت: یک فقره مربوط به پرونده‌ای است که با باز کردن درگاه جعلی در پیام رسان تلگرام تحت عنوان موسسه کودکان بهشت برای کمک به کودکان بی سرپرست ، از مردم خواسته بودند که مبالغی اندک مثل هزار یا دو هزار تومان را به درگاه بانکی این موسسه واریز کنند.

وی افزود: افراد پس از ثبت مشخصات بانکی به دلیل جعلی بودن درگاه قادر به واریز وجه نمی شدند و تمام مشخصات بانکی آنها درجای دیگری ثبت می‌شد و کلاهبرداران توانسته‌اند اندکی بعد حساب‌های آنها را خالی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز اضافه کرد: بازکنندگان این درگاه در کشورهای خارجی هستند و واسطه‌های آنها در ایران فعالیت می‌کردند ولی یکی از سرشاخه‌های اصلی آنها در استان البرز دستگیر شده است و به همین منظور تا کنون حدود 400 نفر از استان‌های مختلف شکایت خود را به دادسرای انقلاب البرز ارسال کرده‌اند.

وی به کلاهبرداری مشابه درگیری در قالب فالگیری هم اشاره کرد و گفت: تا کنون حدود 50 نفر برای طرح شکایت به دادسرمراجعه کرده‌اند.

شاکرمی از مردم خواست به راحتی مشخصات خود را در اختیار سایت‌ها در فضای مجازی قرار ندهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار