رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: سیل هزینه سنگینی به آموزش‌وپرورش تحمیل کرده است

قرار است درخواست رئیس‌جمهور از مقام معظم رهبری بخشی به عنوان کمک به دولت و بخشی هم به عنوان قرض به دولت پیگیری شود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، پیگیری امور مدارس و فضاهای آموزشی آسیب‌دیده از سیل اخیر را یکی از مهمترین موضوعات در بحث تسریع در اقدامات دانست.

کد مطلب: ۹۰۷۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: سیل هزینه سنگینی به آموزش‌وپرورش تحمیل کرده است

محمدرضا پورابراهیمی درباره سیل اخیر در تعدادی از استان‌های کشور و خسارت‌های مدارس و فضاهای آموزشی به خبرنگار پانا گفت: «طبیعتاً وقتی حادثه‌ای با این وسعت و ابعاد اتفاق می‌افتد همه باید بیایند و در مسئولیت‌های خود کمک کنند. ما در بودجه‌های سنواتی عددی را برای کمک به حوادث در نظر گرفته‌ایم اما این کمک به صورت متعارف است چون اتفاقی که افتاده کاملاً متفاوت با یک حالت عادی خسارت است و چندین استان را درگیر کرده است.»

او ادامه داد: «آموزش و پرورش یکی از وزارتخانه‌هایی است که به واسطه این شرایط، هزینه سنگینی به آن تحمیل شده است، طبیعتاً امکان اجازه خرج به دولت در سال 98 در چارچوب عدد و رقم‌های بودجه، برای کمک به حل مشکلات سیل‌زدگان امکان‌پذیر نیست. طبیعتا دولت باید مجوز بگیرد و وقتی مجوز مطرح می‌شود یا اصلاحیه بودجه مبنا است یا ابلاغیه جدیدی که بتواند حداقل به عنوان یک تنخواه در دسترس دولت قرار گیرد. در همه این‌ها مجلس آمادگی دارد کمک کند.»

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: «آموزش و پرورش و مدارس و نظام تعلیم و تربیت ما یکی از مهم‌ترین موضوعات در بحث تسریع در اقدامات است. ما نمی‌توانیم کلاس‌هایمان را تعطیل کنیم، نمی‌توانیم نظام تعلیم و تربیت را متوقف کنیم از این جهت حتما ما در مجلس تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد به میزان نیاز دولت، به واسطه درخواست دولت، در انجام پرداخت‌ تعهداتی که در این حوزه است، کمک کنیم. اگر لازم شد طرح می‌آوریم اگر هم دولت لایحه بیاورد ما براساس لایحه به دولت کمک خواهیم کرد.»

پورابراهیمی گفت: «با توجه به درخواستی که آقای رئیس‌جمهور داشتند و مجوزی را از مقام معظم رهبری برای حدود 2 میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برای جبران خسارات ناشی از سیل درخواست کرده بودند، قرار است این موضوع به صورت پرداخت بخشی به عنوان کمک به دولت و بخشی هم به عنوان قرض به دولت پیگیری شود. روز گذشته هم در جلسه شورای‌ عالی اقتصادی کشور بر روی این موضوع بحث شد و قرار است حداقلی به عنوان تنخواه به دولت داده شود که ان‌شاءالله با اذن مقام معظم رهبری به زودی این کار انجام خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار