در گفت‌وگو با پانا

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس: هنوز 15 درصد شهر آق قلا آبگرفتگی دارد

تهران (پانا) - نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضع سیل در حوزه انتخابیه خود گفت هنوز 10 تا 15 درصد شهر آق قلا آبگرفتگی دارد اما آب در حال فروکش کردن است.

کد مطلب: ۹۰۷۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
نماینده گرگان و آق قلا در مجلس: هنوز 15 درصد شهر آق قلا آبگرفتگی دارد

نورمحمد تربتی‌نژاد در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: سیل در استان گلستان از اواخر اسفندماه 97 ابتدا از شهر گنبد شروع شد و به شهرهای مرکزی و غربی استان سرایت کرد. بر اثر سیلی که در استان آمد به مناطق مسکونی، مراکز آموزشی و زمین‌های کشاورزی، دامپروری و همچنین واحدهای تولیدی خسارات زیادی وارد شد.

وی با اشاره به خسارات واردشده به مراکز آموزشی در استان گلستان اظهار کرد: فقط در شهر آق قلا 20 مرکز آموزشی دچار آبگرفتگی شد اما در مجموع مدارس زیادی خسارات دیده‌اند. بخشی از مدارس کاملا تخریب شده‌اند و بخشی از مدارس نیازمند بازسازی هستند که وزیر آموزش و پرورش قول داده‌اند تا مشکلات برطرف شود. کار بازسازی و احداث مدارس از طریق منابعی که برای جبران خسارت سیل است و از طریق منابع داخلی وزارت آموزش و پرورش تامین خواهد شد.

این نماینده مجلس افزود: مساعدت‌های خوبی از سوی وزارت آموزش و پرورش انجام تمهیداتی در بخش آموزشی اتخاذ شده است و بعد از تلاشی که صورت گرفت و با یک هفته تاخیر، مدارس شهرستان‌های آق قلا و گمیشان که آبگرفتگی شدیدی داشتند، بازگشایی شد.

به گفته وی، در بخش کشاورزی بر اثر سیل اخیر در استان گلستان در مجموع 13 هزار میلیارد تومان خسارات وارد شده است.

کنترل وضع بهداشت در مناطق سیل‌زده استان گلستان

تربتی‌نژاد در ادامه درباره وضع بهداشتی مردم سیل‌زده در استان گلستان گفت: وضع بهداشت بعد از فروکش کردن سیل آشکار می‌شود. با توجه به آبگرفتگی در شهر، فاضلاب مناطق مسکونی بالا آمده بود و بعد از فروکش کردن آب از لحاظ بهداشتی مشکلاتی ایجاد شد که تمهیدات لازم از طریق شست‌وشوی کامل در حال انجام است و اوضاع تحت کنترل است و وزارت بهداشت و درمان در این بخش ورود کرده است.

وی اضافه کرد: آموزش‌های لازم به کودکان و نوجوانان برای مراقبت و پیشگیری از بیماری‌های بعد از سیل داده شده است تا نکات ایمنی و بهداشتی رعایت شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا درباره کمبودهای مردم سیل‌زده در استان گلستان نیز گفت: کمبودها در زمان وقوع سیل، پوشاک، کفش، لوازم بهداشتی، چادر و مواد غذایی بود که علاوه بر دولت، مردم نیز سیل‌زدگان را مورد حمایت قرار دادند اما از آنجا که لوازم خانگی مردم بر اثر آبگرفتگی از بین رفته است، این خسارت هم باید جبران شود و مردم نیاز به حمایت مالی دارند تا بتوانند در کوتاه‌مدت به زندگی عادی بازگردند.

وی یادآور شد: هنوز 10 تا 15 درصد شهر آق قلا آبگرفتگی دارد و در مابقی شهر مشکل وجود ندارد و مردم مشغول نظافت هستند. بخشی از شهر که کمتر صدمه دیده است تا دو هفته دیگر به حالت عادی برمی‌گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار