مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان گفت:

وزارت نیرو پیگیر علت رانش روستای حسین آباد کالپوش است

شاهرود (پانا) - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان گفت: رانش زمین در هر منطقه ای تابع 15 علت است، وزارت نیرو پیگیر علت دقیق رانش روستای حسین آباد کالپوش است.

کد مطلب: ۹۰۷۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
وزارت نیرو پیگیر علت رانش روستای حسین آباد کالپوش است

ایرج حیدریان، در جمع مردم روستای حسین آبادکالپوش با بیان اینکه متخصصان با بررسی دقیق عوامل رانش اظهار نظر می کنند، ادامه داد: از لحظه ای که دیدگاه مردم درباره رانش روستا مطرح شد، با تاکید استاندار گروهی از کارشناسان در منطقه مستقر شده و مطالعات لازم را انجام می دهند.

وی با بیان این که باید واقعیت ها را قبول کرد، افزود: رانش موضوع مختص به کالپوش نیست، اکنون در استان خراسان شمالی و گلستان هم موضوع رانش در برخی نقاط مطرح است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان، دیدگاه مردم درباره رانش را محترم خواند و گفت: با این همه باید در این باره کارشناسان نظر بدهند، آن ها همه معیارها را مد نظر قرار داده و سپس اظهار خواهند کرد.

حیدریان با بیان این که وزارت نیرو دنبال مشخص نمودن علت رانش است، افزود: برای استفاده مردم منطقه کالپوش از آب سد این منطقه، هماهنگی های لازم با اداره های آب و فاضلاب روستایی و جهاد کشاورزی انجام شده است.

وی گفت: سد کالپوش برای استفاده مردم منطقه ساخته شده و حقابه لازم برای آن ها اختصاص می یابد.

به گزارش پانا، مردم حسین آباد کالپوش معتقدند علت اصلی رانش زمین این روستا، سد این منطقه است که از چهار سال پیش آبگیری آن شروع شده است.
یکی دیگر از گلایه های مردم این منطقه، عدم تخصیص حقابه برای آن هاست، به گفته آن ها در چهار سال گذشته هیچ حقابه ای به آن ها داده نشده و با کسانی نیز که از آب سد استفاده کرده اند برخوردهای تند قضایی شده است.

بخش کوهستانی کالپوش میامی به مرکزیت روستای رضوان شامل 12 روستا است که دستکم 20 هزار نفر جمعیت دارد و شغل بیشتر مردم این منطقه کشاورزی و دامداری است، این بخش در 200 کیلومتری شمال شرقی شاهرود قرار دارد.

شهرستان میامی با بیش از 40 هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان واقع است و بیش از 80 درصد مردم این شهرستان در روستاها زندگی می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار