معاون سیاسی استاندار سمنان:

معدن بوکسیت شاهوار تعطیل است

سمنان (پانا) - معاون سیاسی استاندار سمنان بابیان اینکه گزارشی مبنی بر فعالیت مجدد معدن بوکسیت شاهوار ارائه نشده است، گفت: تردد کامیون‌ها برای انتقال دپوهای قدیمی است و این معدن فعالیتی ندارد.

کد مطلب: ۹۰۷۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
معدن بوکسیت شاهوار تعطیل است

حبیب‌الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: مبنی بر مشاهده تردد کامیون‌ها در معدن بوکسیت تاش شاهوار پس از اعلام تعطیلی معدن از سوی فرماندار شاهرود به دلیل تخریب‌های وسیع زیست محیطی برابر صورت‌جلسه اختیارات لازم به فرماندار شهرستان برای نظارت بر فعالیت معدن داده شد تا اگر به تعهدات عمل نکردند معدن بوکسیت تاش شاهوار تعطیل شود همچنین تردد کامیون‌ها برای جابه‌جایی انبارها و دپوهای برداشت‌های قبلی صورت گرفته و تا این لحظه برداشت از معدن برابر گزارش و نظارت‌ها ارائه نشده است.

وی درباره تعیین تکلیف نهایی این معدن و موضوع تخریب محیط زیست، اضافه کرد: بنا است جلسه ملی در این زمینه با حضور مقامات استانی و کشوری برای گرفتن تصمیم نهایی در تهران تشکیل شود.

امنیت در حسین آباد کالپوش برقرار است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در سوالی پیرامون آسیب‌های وارده ناشی از سیلاب به دام، منازل و اراضی کشاورزی روستاهای استان از بُعد اجتماعی و امنیتی، ابراز داشت: در بعد امنیتی اعضای شورای تأمین در شهرستان‌ها همواره بر نواحی خسارت‌دیده، روستاها و محورها کاملاً نظارت می‌کنند از سوی دیگر مددکاران اجتماعی را از طریق اداره کل بهزیستی استان سمنان به مناطق خسارت‌دیده استان مانند کالپوش میامی اعزام شده‌اند که از نظر روانی نیز آرامش در زندگی آسیب دیدگان حوادث رانش و سیل حاکم شود.

خجسته پور در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه تأمین امنیت مردم حسین‌آباد کالپوش، اضافه کرد: علی رغم آنکه پاسگاه انتظامی منطقه دچار آسیب زمین‌لغزه شده بلافاصله پاسگاه جدید در کانکس استقرار یافت و از طرف دیگر نیز اعلام شد که نیروی انتظامی به‌صورت ویژه گشت‌هایی را در حسین‌آباد کالپوش انجام دهد لذا مردم منطقه از بابت امنیت خیالشان راحت باشد.

اعزام موکب‌های استان سمنان به مناطق سیل‌زده

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان به جلسه ستاد اربعین با حضور فرمانداران در محل استانداری نیز اشاره کرد و افزود: تقریباً تمام موکب‌های استان برای کمک به مناطق سیل‌زده کشور اعلام آمادگی کردند و هم‌اکنون نیز برخی موکب‌های ما در استان گلستان حضور دارند.

خجسته پور اضافه کرد: بعد از جلسه نشست با فرمانداران و ستاد اربعین، جلسه‌ای را نیز با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برگزار شد که برای اعزام موکب‌ها منتظر اعلام مکان محل خدمت آن‌ها از طرف ستاد مرکزی ستاد اربعین هستیم زیرا استان محل حضور هنوز قطعی نیست که پس از تصمیم‌گیری نهایی بلافاصله موکب‌ها اعزام می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار