فرماندار سمنان:

اسکان نوروزی در مراکز اقامتی سمنان، 92 درصد افزایش یافت

سمنان (پانا) - فرماندار شهرستان سمنان گفت: اسکان گردشگران و مسافران نوروز 98 در مراکز اقامتی این شهرستان 92 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

کد مطلب: ۹۰۷۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
اسکان نوروزی در مراکز اقامتی سمنان، 92 درصد افزایش یافت

سیدعباس دانایی فرماندار سمنان، در نشست شورای اداری شهرستان سمنان در سالن جلسات فرمانداری گفت: اقامت مسافران نوروز 98 در تمام مراکز اقامتی این شهرستان بیش از 92 درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به افزایش 58 درصدی اقامت گردشگران نوروزی در هتل های سمنان، خاطرنشان کرد: اقامت گردشگران خارجی نوروز 98 در مقایسه با سال گذشته 104 درصد در سمنان افزایش یافت.

وی یادآور شد: بازدید از موزه، بناهای تاریخی و مساجد سمنان در نوروز امسال افزایش یافت و آمار در حوزه بازدید از موزه ها از افزایش 50 درصدی در استان و بیش از 30 درصدی در سمنان حکایت دارد.

فرماندار سمنان با اشاره به افزایش اقامت مسافران نوروزی در سمنان، اضافه کرد: دومین روز از سال جدید به دلیل افزایش مسافران به این شهرستان برای حل مشکل اسکان مسافران جلسه برگزار شد و تمام دستگاه های اجرایی به خوبی ایفای نقش کردند.

دانایی با بیان این که در نوروز سال های گذشته هر شب 2 تا سه هزار مسافر در سمنان اقامت داشتند، تصریح کرد: امسال بیش از هشت هزار مسافر در هر شب در سمنان اقامت داشتند.

به گفته وی، همدلی، هم افزایی و همکاری دستگاه های اجرایی برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی مثال زدنی است.

فرماندار سمنان با بیان این که اقامت در هتل های استان 36 درصد افزایش یافت، ابراز داشت: اسکان در هتل های شهرستان سمنان نوروز امسال در مقایسه با سال گذشته 58 درصد افزایش یافت. همچنین اسکان در مدارس شهرستان سمنان نوروز امسال 50 درصد افزایش یافته است.

فرماندار سمنان گفت: برگزاری 28 برنامه نوروزگاهی در سمنان و 2 برنامه در روستاهای این شهرستان ایده خوبی بود که در ایجاد خاطره ای خوب در نوروز برای گردشگران موثر بود.

فرماندار سمنان با اشاره به توزیع 307 تن میوه شب عید به منظور تنظیم بازار در نوروز، گفت: به منظور کنترل و حفظ ثبات بازار، ستاد تنظیم بازار بیش از 195 تن پرتقال و 112 تن سیب در شهرستان سمنان توزیع کرد.

وی اضافه کرد: 96 درصد سهمیه شهرستان سمنان از میوه شب عید جذب شد و باقیمانده در مراکز تعاون روستایی توزیع می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار