سوق دادن دانش آموزان به سوی مهارت آموزی ضروریست

مراغه (پانا)-معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: هدایت و سوق دادن دانش آموزان به کسب مهارت آموزی ضروری می باشد.

کد مطلب: ۹۰۷۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
سوق دادن دانش آموزان به سوی مهارت آموزی ضروریست

حمید شکری صبح یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مراغه گفت: با توجه به نیاز جامعه ،هدایت تحصیلی دانش آموزان بایستی در راستای کسب مهارت های زندگی و شغلی باشد.

وی با اشاره به اینکه هنرستان های فنی و حرفه ای بهترین مکان برای آموزش این مهارت هاست افزود: در این راستا بایستی آموزش و پرورش نیز در جهت کاربردی و کارائی کردن و افزایش کمی و کیفیت هنرستان ها توجه ویژه نماید.

وی در ادامه با اشاره به نزدیکی هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: علاوه بر آموزش و پرورش ،سایر دستگاه های اجرایی شهرستان نیز در جهت گرامیداشت مقام معلم ،برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه گفت: با توجه به دارا بودن پتانسیل های علمی و نیاز منطقه ،با حضور مسئولین شهرستان ،تفاهم نامه راه اندازی دانشگاه فرهنگیان مراغه در تهران منعقد و مقرر شد از مهرماه سال جاری این دانشگاه دانشجو پذیرش کند.

جلیل اسلامی به عملکرد این مجموعه در حوزه آموزش متوسطه اشاره و افزود : کسب رتبه ممتاز کشوری توسط دبیرستان دخترانه نمونه پویندگان مراغه در طرح تعالی مدیریت کشوری ،اجرای طرح خود اتکایی در مدارس شبانه روزی با رویکرد مهارت آموزی ،اجرای طرح ایران مهارت در 21مدرسه این شهرستان و راهیابی 17نفر از دانش آموزان این شهرستان به مرحله دوم المپیاد علمی دانش آموزان کشور از جمله عملکرد این مدیریت در حوزه آموزش متوسطه می باشد.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری 126دانش آموز در آموزش متوسطه و 17مدرسه ابتدایی این شهرستان از طریق خرید خدمات و بسته های حمایتی تحت پوشش تحصیلی قرار گرفته اند.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت مراغه در ادامه به برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم اشاره و گفت: برنامه های امسال این هفته متنوع تر و در راستای تکریم معلمان و خانواده های آن ها برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری جشنواره شهرستانی خیرین مدرسه ساز مراغه در پنجم اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و افزود : قبل از اجرای جشنواره شهرستانی ،دو جشنواره خیرین مدرسه ساز نیز در دو مدرسه خیر ساز این شهرستان به اجرا در می آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار