فینالیست ایرانی رشته «حفظ دانش‌آموزان پسر» مسابقات بین المللی قرآن: در دانشگاه قرآن در حال یادگیری نکات تازه‌ای هستم

تهران (پانا) - علی فیضی دانش آموز تهرانی است که به مرحله نهایی ششمین دوره مسابقات بین المللی دانش آموزان جهان اسلام راه یافته است و از فراز و نشیب هایش برای حافظ قرآن شدن می گوید. 

کد مطلب: ۹۰۷۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
فینالیست ایرانی رشته «حفظ دانش‌آموزان پسر»  مسابقات بین المللی قرآن: در دانشگاه قرآن در حال یادگیری نکات تازه‌ای هستم

اسامی فینالیست‌های مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بخش‌های مختلف اعلام شد و نماینده ایران در بخش دانش آموزی پسران توانست به گروه فینالیست‌های این دوره از مسابقات قرآن کریم راه یابد.
فیضی در گفتگو با پانا، با اشاره به رقابت سخت این دوره از مسابقات می‌گوید: در سال‌های گذشته نیز در مسابقات امارات شرکت کرده‌ام و باید بگویم سطح مسابقات قرآن کشورمان در مقایسه با دیگر کشورها سطح خوبی است. امسال به دلیل اینکه مرحله مقدماتی مسابقات به صورت مجازی برگزار شد، شرکت‌کنندگان قوی‌تر و با غربال دقیق‌تری حضور دارند و همین به سخت شدن رقابت‌ها افزوده است.
وی که در پایه هشتم تحصیل می‌کند هدف خود را از شرکت در مسابقات بین‌المللی ارتقای دانش عنوان می‌کند و می گوید: در این نوع مسابقات که در سطح بین‌المللی است وقتی کار خود را با دیگر نمایندگان کشورها مقایسه می‌کنم گویی در دانشگاه قرآن در حال یادگیری نکات تازه‌ای هستم و این برای من بسیار ارزشمند است.
فیضی بهترین مشوقین خود را برای حفظ قرآن پدر و مادرش می‌داند و می گوید: از همان شش سالگی در کلاس های حفظ قرآن شرکت کرده‌ام و توانسته‌ام تمامی مراحل حفظ قرآن را طی کنم. وی این برگزاری این نوع مسابقات را زمینه‌ای برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با جهان اسلام می‌داند.

نماینده بخش دانش‌آموزی ایران درباره اجرای دیگر فینالیست‌های ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، می‌گوید: اجرای شرکت‌کنندگان کشورهای کنیا، اندونزی در مرحله نیمه نهایی خوب بود. همچنین نماینده کشور سوریه نیز در فینال اجرای مطلوبی داشت.
علی فیضی پیش از این در مسابقات قرآن امارات به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران نیز شرکت کرده و حائز رتبه ممتاز شده بود. اسامی فینالیست‌های رشته «حفظ دانش‌آموزان پسر» در مسابقات بین‌المللی قرآن عبارتند از: محمود ابوالخیر ناصیف از سوریه، عبدالعلی‌ام عبدالرحیم مححمد حاجی از کنیا و محمد خیرالرزاق از اندونزی، علی فیضی از ایران و محمد آدم محمد از چاد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار