مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمنان:

سیلاب به زیرساخت ۵۷ روستای دامغان خسارت وارد کرد

سمنان (پانا) - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: سیلاب به زیرساخت‌های سه شهر و ۵۷ روستا در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دامغان خسارت وارد کرد.

کد مطلب: ۹۰۷۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
سیلاب به زیرساخت ۵۷ روستای دامغان خسارت وارد کرد

علی رضا فلاحی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان در حاشیه بازدید معاون استاندار سمنان از مناطق سیل زده دامغان و در نشست با رؤسای شورای اسلامی و دهیاران پنج روستای جنوب این شهرستان به میزبانی مسجد روستای معلمان، ضمن بیان اینکه به زیرساخت‌های سه شهر و ۵۷ روستا در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دامغان به دلیل بارش‌های اخیر خساراتی وارد شد، ابراز کرد: ۱۹ واحد شهری مسکونی و ۱۳ واحد روستایی مسکونی در بارش‌های اخیر در این منطقه خسارت دیدند.

وی با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز برای تأمین خسارت‌ها و بهسازی و بازسازی منازل و زیرساخت‌های آسیب دیده برآورد و در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: با تأمین اعتبارات لازم در هفته جاری توسط هیئت دولت، به زودی عملیات ساخت، تعمیر و بهسازی مناطق آسیب دیده در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز در این نشست ضمن بیان اینکه با توجه به اتفاق نادری که باعث بارش‌های فراوان در این منطقه شد، تلاش می‌کنیم تا اقدامات آبخیزداری را در روستاهای منطقه تقویت کنیم، گفت: بسیاری از تأسیسات آبخیزداری و سیل بندهایی که در منطقه وجود داشت، از حجم زیادی از سیلاب و خسارات کاهش داد.

علینقی حیدریان بیان کرد: اقدامات آبخیزداری مناطق بالا دست منطقه معلمان در سال جدید با تأمین اعتبارات لازم، برای جلوگیری از بروز مجدد سیلاب، تقویت خواهد شد.

منصور کشاورزیان مدیرکل آب فاصلاب روستایی استان سمنان نیز به عنوان دیگر سخنران این نشست ضمن بیان اینکه اقدامات اولیه برای تأمین آب شرب مطلوب کشاورزی و شرب روستاهای منطقه جنوب دامغان انجام شده است، گفت: امیدواریم با تأمین اعتبارات لازم و برآورد خسارت‌ها، با همراهی و همکاری مردم، در کمترین زمان ممکن ضمن اصلاح خطوط انتقال آب، آب شرب و کشاورزی پایدار منطقه را تأمین کرده و شاهد توسعه کشاورزی در روستاهای منطقه معلمان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار