تاکید بر آمادگی کامل دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان قاینات

قاین(پانا) ـ تجهیزات و امکانات دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان قاینات به عنوان دومین شهر استان کافی و مناسب نیست.

کد مطلب: ۹۰۷۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر آمادگی کامل دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان قاینات

شب گذشته جلسه مدیریت بحران شهرستان قاینات در محل فرمانداری این شهر برگزار شد.

دراین جلسه هریک از مدیران اجرایی شهرستان به بیان اقدامات انجام شده در جهت پیشگیری از وقوع سیل احتمالی پرداختند و گزارشاتی از داشته وها و نداشته ها و کمبود امکانات ارائه دادند و حتی برخی از مدیرات ادارات و نهاد ها از کمبود بسیاری از امکانات اولیه در شهرستان در جهت رفع بحران های احتمالی ،از قوانین دست و پاگیر و سخت گیری هادر جهت خرید تجهیزات به صورت مستقیم توسط مدیر اداری شهرستان گلایه مند بودند و خواستار راه حل و چاره ای برای حل این مشکلات شدند.

رحیمی دادستان قاینات که در جلسات مدیریت بحران شهرستان حضور فعالی دارد و در طی چند روز اخیر نیز به همراه برخی از اعضای مدیریت بحران از مناطق حادثه خیز و دستگاههای خدمات رسان شهرستان سرکشی هایی داشته است دراین جلسه گفت: متاسفانه در ادارات خدمات رسان از لحاظ امکانات و تجهیزات آنچنان که بایسته و شایسته است و به عنوان دومین شهراستان تجهیزات خوبی نداریم و بضاعت مالی و اقتصادی که با آن مواجه هستیم نیز دستگاهها را با مشکلاتی مواجه کرده است و بسیاری از مسئولین ما نیز در بسیاری از بخش ها دست و پا بسته و بی اختیار هستند و لازم به ذکر است که مسئول دستگاه اجرایی که نتواند حق مجموعه شهرستان را از مرکز استان که متولی تخصیص اعتبارات است بگیرد حتی بر خود نیز ظلم کرده است .

اوادامه داد: بسیاری از دستگاههای شهرستان که با نیازهای ضروری وحیاتی انسان ها مواجه هستند از حداقل داشته ها و امکانات محروم هستند و لذا تاکید می شود که مدیران شهرستانی در احقاق حق شهرستان از امکانات و اعتبارات در سطح استان تلاش واثق داشته باشند.

دادستان قاین ادامه داد: در مجموعه دستگاه قضایی نیز به عنوان مدعی العموم وظیفه داریم که پیگیر حق شهرستان باشیم .

او درادامه با بیان این که بسیاری از وظایف و اقدامات ادارات از گذشته اجرایی نشده است گفت:اولویت اولیه دستگاهها بایستی پروژه های نیمه تمام شهرستان با رعایت کامل مسائل ایمنی باشد و هدف فقط تکمیل پروژه ها و افتتاح آن در مناسبتهای مختلف سال و ارائه آمارها و ارقام توخالی و هیچ در ایام الله ها نباشد و بی جهت دل را به ارقام و افتتاحیه ها خوش نکنیم.

رحیمی بر تعامل و همکاری در بین ادارات نیز در زمان بحران تاکید کرد و گفت: دراین ایام کارجهادی و بسیجی وار می طلبد و همه باید باهمدیگر در جهت رفع مشکلات احتمالی همکاری داشته باشیم.

کریمی فرماندار قاین دراین جلسه نیز با تاکید بر آمادگی کامل دستگاههای خدمات رسان شهرستان در جهت رفع بحران های احتمالی گفت: مدیران شهرستانی ما باید درحد یک معاون و یا یک مدیر کل باشند و اختیار تام برای هر اداره ای را در شهرستان داشته باشند و توپ را در میدان دیگران نیاندازیم و تعارف را با همدیگر کنار گذاشته و در جهت رفع مشکلات مردم گام های اساسی برداریم.

او گفت: به بخشداران و شهرداریها تاکید شده است که در مناطقی که احتمال آبگرفتگی و مشکل برای مردم وجود دارد تمهیدات لازم و حتی بحث تخلیه اضطراری در دستور کار باشد.

کریمی به آموزش عمومی به مردم از طریق رسانه ها وفضای مجازی برای مواقع بحرانی تاکید کرد و گفت:کلیه بخشداران،شهرداران ،دهیاران ،نیروهای انتظامی و نظامی،راهداری ،هلال احمرو.. بایستی در حالت آماده باش باشند و تمهیدات لازم در جهت مقابله با سیلاب های احتمالی در نقاط حادثه خیز را اتخاذ نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار