امدادرسانی بیش از 200 نفر نیروی انسانی فارس در خوزستان

شیراز (پانا) – نماینده استاندار در ستاد مدیریت بحران استان فارس مستقر در خوزستان، از اعزام و فعالیت بیش از 200 نفر از فارس به خوزستان خبر داد و افزود: در حال حاضر بیش از 100 نفر امدادگر از هلال احمر فارس و بیش از 100 نفر از سایر دستگاه‌ها شامل کادرپزشکی دانشگاه علوم پزشکی، نیروهای امدادی آب و برق و راهداران استان در اینجا مشغول خدمت و امدادرسانی هستند.

کد مطلب: ۹۰۷۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
امدادرسانی بیش از 200 نفر نیروی انسانی فارس در خوزستان


قاسم پاک‌نژاد در گفت‌وگو با پانا ادامه داد: در راستای امداد رسانی به استان‌های دچار بحران، استان فارس به عنوان استان معین خوزستان تعیین شده است و ستاد مدیریت بحران فارس مستقر در استان خوزستان، وظیفه خدمات‌رسانی و امدادرسانی به شهرستان‌های شوش و شوشتر را برعهده دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس، افزود: در این دوشهرستان حدود 70 روستا است که ساکنین آن تحت پوشش خدمات امدادی فارس هستند.

او با اشاره به اینکه مسئله خوزستان آب‌گرفتگی است تا سیل و سیل‌زدگی، گفت: در واقع سطح آب در این استان بالا آمده و ما امیدواریم با توجه به تلاش همه جانبه مسوولان و امدادرسانی همه جانبه براساس پیش‌بینی ستاد مدیریت بحران استان خوزستان، آب‌ها در خوزستان تا ده روز آینده، عقب نشینی و یا در زمین فرو روند.

پاک‌نژاد ادامه داد: در راستای مهار سیل و هدایت آب‌ها به دشت و ایمن سازی و همچنین جلوگیری از سرریز رودخانه کارون و رودخانه‌های دز و کرخه که در شهرستان‌‌های شوش و شوشتر هستند، 120 دستگاه سبک و سنگین از فارس برای کمک اعزام شده‌اند که تاکنون 60 دستگاه از این تعداد خود را به منطقه رسانده‌اند و مشغول فعالیت هستند.

او با اشاره به استفاده از تمام توان و ظرفیت فارس در امدادرسانی و حل بحران در این منطقه گفت: امکانات تمامی دستگاه‌های اجرایی فارس از جمله راهداری، شهرداری‌ها، ادارات برق و آب و فرمانداری در راستای کمک به استان خوزستان گسیل شده‌ است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس، با اشاره به اینکه استقرار موکب‌ها و تهیه غذای گرم توسط آنان یکی از اقدامات مثبت در راستای کمک به مردم بوده است، و استقرار بیش از 10 موکب از فارس در خوزستان گفت: در حال حاضر مایحتاج عمده مردم در این شرایط اقلام بهداشتی شامل مواد سلولزی (دستمال کاغذی، پوشک و ...) و شوینده‌های بهداشتی است و هموطنان عزیز می‌توانند کمک‌های خود را در این راستا ارسال کنند.

پاک‌نژاد در پاسخ به اینکه آیا بیمارانی از خوزستان به فارس اعزام شده‌اند گفت: اکیپ‌های پزشکی ما در مناطق سیل‌زده مشغول امدادرسانی در محل هستند و بیماران احتمالی را درمان می کنند و عمده بیماری‌ها در این مناطق سرماخوردگی است و نگرانی خاصی از بابت شیوع بیماری نیست.

نماینده استاندار فارس در خوزستان، افزود: اکیپ‌های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال بررسی بیماری‌ها هستند تا از شیوع بیماری‌های احتمالی ناشی از لاشه‌ی حیوانات و یا افراد دارای بیماری واگیردار پیشگیری کنند و خوشبختانه اقدامات پیشگیرانه تاکنون مانع از شیوع هرنوع بیماری شده‌است.

او ضمن تشکر از حمایت‌های مردم فارس در امدادرسانی و ارسال کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود گفت: ما در اینجا شاهد ابراز رضایت مردم خوزستان از همدلی و همراهی مردم فارس هستیم و امیدواریم که هرچه سریعتر اوضاع به روال عادی خود برگردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار