در گفت‌وگو با پانا

یوسفی، نماینده اهواز در مجلس: سیل در خوزستان تحت کنترل است

تهران (پانا) - نماینده مردم اهواز و باوی ،حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با تشریح آخرین وضع سیل در استان خوزستان گفت همه تلاش‌ها برای خروج آب از شهرهای خوزستان در حال انجام است و سیل در استان تحت کنترل است.

کد مطلب: ۹۰۷۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
یوسفی، نماینده اهواز در مجلس: سیل در خوزستان تحت کنترل است

همایون یوسفی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به آخرین وضع سیل در استان خوزستان اظهار کرد: هم‌اکنون سطح آب پایین‌تر رفته است و حجم ورودی به سدها کاهش پیدا کرده است و پیگیری‌ها برای کنترل سیل در حال انجام است.

نماینده مردم اهواز ، باوی ،حمیدیه وکارون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثر شهرهای استان خوزستان از جمله اهواز، حمیدیه، شوش، شوشتر، هویزه و سوسنگرد دچار مشکل شده‌اند، گفت: در پی طغیان رودخانه‌های خوزستان دستور تخلیه برخی روستاها صادر شد و هم‌اکنون اوضاع در خوزستان تحت کنترل است اما متأسفانه بیشترین آسیب به زمین‌های کشاورزی وارد شده است.

وی افزود: با فروکش کردن بحران در استان و با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه برآورد خسارات انجام می‌شود و کمک‌های بلاعوض در قالب وام به مردم سیل‌زده در اهواز انجام خواهد شد. همچنین باید برای جبران خسارات سیلاب در خوزستان یک اعتبار ویژه از سوی دولت به سیل‌زدگان استان تخصیص یابد تا بخشی از مشکلات مردم در استان خوزستان کاهش یابد.

یوسفی تصریح کرد: لایروبی نکردن به موقع رودخانه‌ها و سدها، تخریب پوشش گیاهی و مراتع موجب افزایش خسارات ناشی از سیل شده است و سیلاب‌های اخیر نباید موجب غفلت در برنامه‌ریزی‌ها شود چرا که سبب افزایش سطح آب‌های زیرزمینی نمی‌شود.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه تلاش می‌شود حداقل‌ آسیب به مردم وارد شود، گفت: نیروهای امدادی و مردم در حال تلاش و کمک‌رسانی هستند و از سراسر خوزستان همه بسیج شده و اقدامات لازم در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار