معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ؛

اجرای طرح توسعه باغات در ۴۳۰ هکتار از اراضی ملی استان قزوین

قزوین (پانا) - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : طرح توسعه باغات در سطح ۴۳۰ هکتار از اراضی ملی استان قزوین اجرا می شود .

کد مطلب: ۹۰۷۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح توسعه باغات در ۴۳۰ هکتار از اراضی ملی استان قزوین

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین مجید اسماعیلی در جلسه هم اندیشی اجرای طرح توسعه باغهای دیم و کشت گیاهان دارویی در اراضی شیبدار که با حضور معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ، نماینده امور اراضی ، مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه و کارشناسان فنی برگزار شد با بیان این مطلب افزود : مقرر شده که این طرح در سطح ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور تا سال ۱۴۰۰ اجرا شود که سهم استان قزوین ۴۳۰هکتار است .

وی اظهار داشت : سهم ۵۰ درصدی برای اجرای طرح توسعه باغات در اراضی ملی و دولتی در برش استان در نظرگرفته شده که مکلف به اجرای آن در استان هستیم .

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این جلسه گفت : در سال گذشته طرح اراضی شیبدار در سطح ۱۵۰ هکتار از اراضی شیبدار کشاورزی استان اجرا شده است .

علی اکبری افزود : در همین راستا سهمیه ۴۳۰ هکتاری برای اجرای این طرح تا پایان سال ۱۴۰۰ تعین شده که با همکاری ادارات منابع طبیعی و امور اراضی و همچنین تهیه میزان بارش نزولات آسمانی توسط کمیته استانی عملیاتی خواهد شد .

وی تاکید کرد : مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه باید کلیه نقاط مستعد مناطق دیم با بارش بالای ۳۰۰ میلیمتر در سال با پتانسیل مناسب را به سازمان اعلام کنند.

گفتنی است ؛ طرح توسعه باغات دیم و آبی و کشت گیاهان دارویی در اراضی شیبدار از سال ۹۷ تاکنون ۱۵۰ هکتار از اراضی شیبدار مستعد استان به زیر پوشش این طرح رفته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار