در گفت‌وگو با پانا

رستمیان، نماینده دلفان: هنوز ارتباط 30 تا 40 روستا با شهر برقرار نشده است

تهران (پانا) - نماینده مردم دلفان در مجلس شورای اسلامی آخرین وضع سیل‌زدگان در این شهرستان را تشریح کرد و گفت هنوز ارتباط 30 تا 40 روستا با شهر برقرار نشده است.

کد مطلب: ۹۰۷۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
رستمیان، نماینده دلفان: هنوز ارتباط 30 تا 40 روستا با شهر برقرار نشده است

علی رستمیان در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: وضع شهر ساماندهی شده است اما هنوز پل ورودی شهر بازسازی نشده و مسدود است و عملا ارتباط در خیابان‌های اصلی شهر برقرار نیست. همچنین خانه‌های داخل شهر از گل و لای پاکسازی شده است ولی به دلیل اینکه دیوار خانه‌ها نمناک است، قابل سکونت نیستند.

نماینده مردم دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امدادرسانی به نحو مطلوبی در دلفان انجام می‌شود، افزود: هنوز ارتباط 30 تا 40 روستا با شهر برقرار نشده است و در تلاش هستیم تا راه روستاها در کوتاه مدت بازگشایی شود.

سیل اخیر بیش از هزار میلیارد تومان به دلفان خسارت وارد کرده است

وی با بیان اینکه تعیین خسارت در این شهرستان انجام شده است، گفت: خسارات سیل به شهرستان دلفان خیلی سنگین است و کار تعیین خسارات برای مغازه‌ها، اصناف و خانه‌ها انجام شده است. سیل اخیر بیش از هزار میلیارد تومان به دلفان خسارت وارد کرده است. اصناف 30 میلیارد تومان خسارات دیده‌اند و 2 هزار منزل مسکونی به طور کامل در این شهرستان تخریب شده است و 4 هزار منزل مسکونی بین 20 تا 80 درصد خسارت وارد شده است که هنوز تصمیمی برای خانه‌ها گرفته نشده است و امیدواریم با کمک دولت و تخصیص اعتبار مناسب این خسارات هرچه سریعتر پرداخت شود و کار ترمیم جاده‌ها نیز آغاز شود.

به گفته این نماینده مجلس، نیروهای نظامی همچون ارتش و سپاه در بازسازی شهر آماده به خدمت هستند.

وضع بهداشت در روستاهای دلفان خوب نیست

رستمیان درباره وضع بهداشت در شهرستان دلفان نیز گفت: وضع بهداشت در روستاها خوب نیست که در تلاش هستیم وضع بهداشت نیز در این منطقه بهبود یابد و امکانات بهداشتی برقرار شود.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان یادآور شد: کار پاکسازی جاده‌ها 3 تا 4 ماه طول می‌کشد اما زمان تعمیر منازل و بازسازی جاده‌ها مشخص نیست و این کار به زمان بیشتری نیاز دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار