مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در سوسنگردعنوان کرد :

سال تحصیلی در صورت بهبود شرایط مناطق سیل زده ادامه می یابد

اهواز (پانا ) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: اگر شرایط موجود در مناطق سیل زده پایدار و تثبیت شد سال تحصیلی ادامه می یابد. طی دو روز آینده با مشورت هیئت اعزامی از وزارت آموزش و پرورش تصمیم نهایی در خصوص ادامه یا پایان سال تحصیلی در استان خوزستان اعلام می شود. آلودگی آب ، بالازدگی فاصلاب و انسداد برخی مسیرها در شهر اهواز از مشکلات عمده برای بازگشایی مدارس و ادامه سال تحصیلی در این شهر است.

کد مطلب: ۹۰۷۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
سال تحصیلی در صورت بهبود شرایط مناطق سیل زده ادامه می یابد

محمد تقی زاده امروز در حاشیه بازدید نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش از مدارس سیل زده دشت آزادگان گفت: در حال حاضر مشغول بررسی وضعیت مناطق سیل زده هستیم و اگر شرایط موجود در این مناطق پایدار و تثبیت شد و مشکلات مناطق سیل زده برطرف شد، می توانیم امیدوار باشیم که طی روزهای آینده سال تحصیلی در استان خوزستان ادامه پیدا کند.

او با اشاره به اینکه فعلا مدارس مناطق سیل زده تا روز دوشنبه 26 فروردین ماه از سوی ستاد بحران استان تعطیل اعلام شده است، خاطرنشان کرد: در صورت ادامه یافتن سال تحصیلی، تعطیلات مدارس طی روزهای گذشته در مناطق سیل زده با تلاش و کوشش همکاران من در آموزش و پرورش جبران می شود.

تقی زاده با بیان اینکه مدارس مناطق روستایی در اثر پدیده سیل به شدت آسیب دیدند، اضافه کرد: حدود 200 مدرسه آموزش و پرورش بر اثر سیلاب با آسیب جدی رو به رو شده اند و باید هزینه های ترمیم، بازسازی و تامین تجهیزات لازم برای تحصیل دانش آموزان در این مدارس فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بخش عمده مدارس تخریبی را در روستاها دانست و افزود: در این مدارس که هنوز آب ناشی از سیلاب تخلیه نشده است امکان برگزاری کلاس ها را نداریم.

او ادامه داد: امروز هیئتی متشکل از مسئولین وزارتی و نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به سرپرسی نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش در ستاد معین استانها، به همین منظور از برخی مناطق آموزش و پرورش خوزستان که درگیر سیلاب شدند، بازدید به عمل آوردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه برای چگونگی ادامه فرآیند آموزش، چند گزینه پیش روی آموزش و پرورش استان خوزستان است، گفت: در صورت بهبود شرایط سال تحصیلی ادامه می یابد و اگر ناچار شدیم سال تحصیلی را تمام شده اعلام کنیم، باید شرایطی ایجاد شود تا از نیمه دوم شهریورماه سال تحصیلی جدید شروع شود و آسیب های آموزشی ایجاد شده در اثر پدیده سیل جبران شود.

تقی زاده آلودگی آب ، بالازدگی فاصلاب و انسداد برخی مسیرها در شهر اهواز را از مشکلات عمده برای بازگشایی مدارس و ادامه سال تحصیلی در این شهر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر سلامتی دانش آموزان از اساسی ترین مسائلی است که خانواده ها باید به آن توجه کنند، در عین حال با مسدود شدن جاده های ساحلی اهواز در صورتی که اقدام به بازگشایی مدارس کنیم، بار ترافیکی بسیار سنگینی در سطح شهر ایجاد می شود. ولی در هر صورت اگر طی روزهای آینده شرایط بهتر شود مدارس راه اندازی می شود.

او با بیان اینکه از سوی وزیر آموزش و پرورش اختیار اعلام پایان سال تحصیلی به مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان تفویض شده است ،گفت: طی دو روز آینده با مشورت هیئت اعزامی از وزارت آموزش و پرورش تصمیم نهایی در خصوص ادامه یا پایان سال تحصیلی در استان خوزستان اعلام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار