معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس:

ظرفیت خوابگاه‌های ملکی تربیت مدرس 20 درصد افزایش یافت

تهران (پانا) - معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس می گوید: یکی از مهم ترین برنامه های سال 98 تبدیل خوابگاه های استیجاری به ملکی است؛ انجام این مهم از سال های گذشته آغاز شده و تاکنون ظرفیت خوابگاه های ملکی را 20 درصد افزایش داده است.

کد مطلب: ۹۰۷۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت خوابگاه‌های ملکی تربیت مدرس 20 درصد افزایش یافت

محمدرضا اصلاحچی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا اظهار داشت: در سال های گذشته 60 درصد خوابگاه های دانشگاه تربیت مدرس ملکی و 40 درصد از آن ها استیجاری بود که در حال حاضر این نسبت تغییر یافته و خوابگاه های ملکی 20 درصد افزایش یافته اند.

وی افزود: کاهش خوابگاه های استیجاری از هزینه های جاری دانشگاه می کاهد؛ علاوه براین جابجایی دانشجویان به صورت مداوم یکی دیگر از مسائل و مشکلات خوابگاه های استیجاری به شمار می رود.
اصلاحچی ادامه داد: هزینه خوابگاه های ملکی برای برخی از دانشجویان که با محدودیت های مالی مواجه هستند، قابل تقسیط و پرداخت بعد از دانش آموختگی است و این مزیت نیز برای دانشجویان خوابگاه های استیجاری وجود نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: برخی از خوابگاه های ملکی نیز نزدیک به 30 سال قدمت دارند و نیازمند بازسازی هستند. همچنین بعضی از خوابگاه های ملکی در گذشته از سکونت گاه های استادان و اعضای هیات علمی بوده است که در حال حاضر جهت افزایش ظرفیت به عنوان سراهای دانشجویی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

به عقیده اصلاحچی، ساختار این سکونت گاه ها با خوابگاه متفاوت و در نتیجه نیازمند تغییر کاربری است.

معاون دانشجویی تربیت مدرس در خصوص دستاوردهای اخیر دانشگاه نیز عنوان کرد: افزایش ظرفیت خوابگاه ها، بازسازی، تغییر کاربری، راه اندازی مهمان خانه برای دانشجویان غیرروزانه، بهبود کیفیت تغذیه، استقرار واحدهای اورژانس و فوریت های پزشکی، احداث مجموعه ورزشی بانوان، نظارت بر سلامت دانشجویان، بهره گیری از اتوماسیون (خودکارسازی) اداری جهت تسهیل فرایندها از جمله فعالیت های موثر معاونت دانشجویی در سال های اخیر است.

**ظرفیت خوابگاه ها افزایش می یابد

اصلاحچی از دیگر طرح ها و برنامه های سال 98 به افزایش ظرفیت و بازسازی خوابگاه ها و تقویت زیرساخت ها اشاره کرد.

وی اظهار داشت: یک دستگاه خوابگاه جدید به مساحت 7000 متر مربع با ظرفیت 500 نفر، براساس اصول ساختمان سبز در دو سال آینده قابل بهره برداری است. اصول ساختمان سبز بر ساختمان‌های سازگار با محیط زیست و حفظ انرژی تاکید می کند.

**موانع و مشکلات

معاونت دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس محدودیت های مالی را یکی از اساسی ترین موانع تحقق طرح ها و برنامه ها عنوان کرد و افزود: به عنوان مثال مبلغ اجاره بهای خوابگاه های استیجاری برابر با 11میلیارد تومان است؛ این در حالی است که این مبلغ در بودجه دانشگاه لحاظ نشده است.

وی ادامه داد: این هزینه از منبع درآمدهای اختصاصی (شهریه دانشجویان و سایر درآمدهای دانشگاهی) تامین می شود.

اصلاحچی این مسائل را نیازمند اصلاحات بنیادین و تغییر زیرساخت ها دانست و افزود: این مشکلات در کوتاه مدت برطرف نمی شود، اما در برنامه های توسعه برای کاهش هر یک برنامه ریزی های متعددی انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار