جهانگیری: دستگاه‌ها برنامه و زمان‌بندی جبران خسارت و بازسازی واحدها را تا سه‌شنبه ارائه کنند

تهران (پانا) - معاون اول رییس جمهوری گفت: همه دستگاه های کشور موظفند با برآورد دقیق خسارات ناشی از سیل، برنامه های شفاف و زمان بندی شده خود را جبران خسارات و نیز اصلاح و بازسازی واحدهای آسیب دیده در مناطق سیل زده را تا سه شنبه همین هفته نهایی و ارائه کنند.

کد مطلب: ۹۰۷۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
جهانگیری: دستگاه‌ها برنامه و زمان‌بندی جبران خسارت و بازسازی واحدها را تا سه‌شنبه ارائه کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، «اسحاق جهانگیری» امروز- شنبه- در جلسه نحوه تامین مالی جبران خسارت های ناشی از سیل در استان های سیل زده، اظهار داشت: اولویت اصلی دولت از ابتدای شروع بحران سیل، حفظ جان مردم بوده و در این مسیر از تمام ظرفیت ها و توانمندی ها به منظور کاهش خسارات جانی و مالی استفاده کرده است.
معاون اول رییس جمهوری با اشاره به نامه اخیر مقام معظم رهبری درخواست رییس جمهور برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای جبران خسارات سیل و بازسازی مناطق سیل زده و تاکید ایشان بر ضرورت استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت های قانونی، مالی و بودجه ای کشور در این زمینه گفت: مقام معظم رهبری که از ابتدای وقوع بحران سیل دغدغه کمک رسانی و امداد به مردم سیل زده را داشته اند، تاکید کرده اند که اولویت دولت در وهله نخست باید استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت های قانونی، مالی و بودجه ای کشور برای جبران خسارات سیل باشد و در صورت ضرورت با برداشت از صندوق توسعه ملی نیز موافقت کرده اند.
جهانگیری تاکید کرد: همه دستگاه ها و نهادهایی که در امر کمک رسانی و امداد پای کار بوده اند، باید همچنان با حضور مستمر و تلاش بی وقفه و همه جانبه، تمام همت و عزم خود را برای یاری رساندن به مردم و جبران خسارات و بازسازی مناطق سیل زده بکار گیرند.
معاون اول رییس جمهوری با قدردانی از حضور شبانه روزی مردم، دستگاه ها و نهادهای عمومی و نیروهای مسلح برای مقابله با بحران سیل تصریح کرد: اگر سیل پیامدهای تلخی به همراه داشت اما در کنار این تلخی ها و سختی ها، همدلی، انسجام و وحدت مردم و دستگاه ها را به نمایش گذاشت و پیام خوبی از اتحاد ملت ایران در برابر مشکلات به دنیا مخابره کرد.
جهانگیری با اشاره به انتصاب وزیر کشور بعنوان فرماندهی واحد ستاد مدیریت بحران سیل از سوی رییس جمهوری گفت: همه دستگاه های کشور موظفند با برآورد دقیق خسارات ناشی از سیل، برنامه های شفاف و زمان بندی شده خود را در زمینه نحوه جبران خسارات و نیز اصلاح و بازسازی واحدهای مسکونی، زیرساخت ها و احیای بخش های مختلف اقتصادی به ویژه بخش کشاورزی در مناطق سیل زده که به تایید ستاد مدیریت بحران سیل رسیده باشد، تا سه شنبه همین هفته نهایی و ارائه کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین خسارات به بخش کشاورزی وارد شده است، وزارت جهاد کشاورزی هر چه سریعتر ضمن برآورد دقیق خسارات سیل به این بخش، برنامه مدون و زمان بندی شده ای برای جبران خسارات کشاورزان مناطق سیل زده تدوین و به ستاد مدیریت بحران سیل ارائه کند.
معاون اول رییس جمهوری ببا اشاره به تجربه موفق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده و سیل زده کشور، تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم با توجه به خسارات زیادی که به واحدهای مسکونی برخی از شهرها و روستاها در مناطق سیل زده وارد شده است، در اسرع وقت برنامه زمان بندی شده خود را برای نحوه بازسازی واحدهای مسکونی مردم در مناطق سیل زده به ستاد مدیریت بحران سیل به ریاست وزیر کشور ارائه کند.
در این جلسه که وزرای نیرو، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی، رییس سازمان مدیرت بحران و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نیز معاونین و مدیران دستگاه های مختلف حضور داشتند، تصمیم گرفته شد سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی با محوریت سازمان برنامه و بودجه ضمن شناسایی تمامی ظرفیت های قانونی، مالی و بودجه ای کشور، راهکارهای لازم برای تامین مالی جبران خسارات و بازسازی مناطق سیل زده را تا سه شنبه همین هفته ارائه کنند.
همچنین همه دستگاه های اجرایی موظف شدند ضمن تدوین و ارائه برنامه زمانبندی برای جبران خسارات و بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل، گزارش برآورد دقیق و شفاف از میزان خسارات وارده به مناطق سیل زده را که به تایید ستاد مدیریت بحران سیل رسیده باشد، حداکثر تا روز سه شنبه همین هفته تهیه و ارائه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار