ادعای رسانه‌های غربی: در حمله اسرائیل به سوریه تعدادی ایرانی کشته شدند

تهران (پانا) - بی بی سی به نقل از مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه که مقر آن در بریتانیاست، مدعی شده که در جریان آخرین دور حملات اسرائیل به اهدافی در سوریه، تعدادی ایرانی کشته شده‌اند.

کد مطلب: ۹۰۷۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
ادعای رسانه‌های غربی: در حمله اسرائیل به سوریه تعدادی ایرانی کشته شدند

بنا بر این گزارش، ساعتی پیشتر خبرگزاری سانا، وابسته به دولت سوریه، گزارش داده بود که در ساعت دو و ۳۰ دقیقه بامداد شنبه، موشک‌های اسرائیلی به یک پایگاه نظامی سوریه در شهر صیاف اصابت کرده‌اند.

شهر صیاف در استان حما و در شمال شهر دمشق قرار دارد.

سخنگوی ارتش اسرائیل درخواست خبرگزاری فرانسه را برای اظهارنظر درباره این خبر رد کرده است. ایران نیز هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری سانا، سه نفر مجروح و تعدادی ساختمان ویران شدند.

اما مرکز نظارت بر حقوق سوریه می‌گوید که در این حملات، ساختمان‌های یک آموزشگاه نظامی و همچنین دو ساختمان که توسط نیروهای ایرانی استفاده می‌شدند، هدف قرار گرفتند.

بر اساس گزارش این مرکز، یکی از دو ساختمانی که ایرانی‌ها از آن استفاده می‌کردند به توسعه موشک‌های میان‌برد اختصاص داشته و ساختمان دوم نیز، یک محل آموزشی بوده است.

اسرائیل صدها حمله هوایی در سوریه انجام داده که به گفته مقام‌های این کشور همواره نیروهای ایرانی و شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان هدف قرار داده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل بارها به شکل علنی اعلام کرده که اجازه نخواهد داد تا نیروهای ایرانی و لبنانی در سوریه پایگاه‌های دائمی ایجاد کنند.

نتانیاهو از حمایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار