جمال شورجه: در صدور پیام انقلاب از طریق هنر ناکارآمد بوده‌ایم

تهران (پانا) - جمال شورجه، کارگردان و نویسنده معتقد است در ایران به سبب فقر دانش و اطلاعات و سلطه ذائقه‌های هنری و فرهنگی، هنرمندان نتوانسته‌اند خودشان را همتراز انقلاب رشد دهند و به دنبال تولید آثار زود بازده می‌روند.

کد مطلب: ۹۰۷۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
جمال شورجه: در صدور پیام انقلاب از طریق هنر ناکارآمد بوده‌ایم

این نویسنده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره سبک مستقل هنری در انقلاب گفت: به‌نظر من ژانر و گونه‌ای که بتوان آن را صرفا مختص به انقلاب اسلامی بدانیم وجود ندارد. در پزشکی، امور نظامی، سیاست و... نسبت به پیش از انقلاب به تغییرات مثبتی دست پیدا کرده‌ایم اما حوزه‌های هنری به سطحی که در شأن و اندازه انقلاب است نرسیده و صاحب سبک نشده است.

این نویسنده با اشاره به تولیدات ادبیات دفاع مقدس و مقاومت توضیح داد: مرتضی سرهنگی حرکت خوبی از لحاظ کمی و کیفی در تولید آثار ادبی انقلابی داشته و سعی کرده تعداد چاپ را به یک حد شاخص برساند، اما هنوز هم به استاندارد مورد نیاز کشور از لحاظ تعداد چاپ و محتوایی نرسیده‌ایم.

وی افزود: در صدور پیام‌های انقلاب از زاویه ادبیات هنوز ناکارآمد نشان می‌دهیم و نتوانسته‌ایم پیام انقلاب را آن‌طور که باید و شاید از طریق ادبیات به دنیا انتقال کنیم.

این کارگردان درباره هنرمندان انقلابی و متعهد گفت: تا هنرمند انقلابی نداشته باشیم به دستاوردهای انقلابی نمی‌رسیم، هنرمندان در وهله اول باید انقلاب را در خود نهادینه کرده باشند. در ایران دچار فقر دانش و اطلاعات و سلطه ذائقه‌های هنری و فرهنگی هستیم به همین دلیل هنرمندان نتوانسته‌اند خودشان را هم‌تراز انقلاب رشد بدهند و دنبال تولید آثار زودبازده، یا وارد کورس دنیاخواهی افراطی شدند که در جامعه فراگیر شده هستند.

شورجه با اشاره به جشنواره هنر انقلاب توضیح داد: یکی از امکانات و ظرفیت‌هایی که در هنرمندان ایجاد انگیزه می‌کند هفته‌ هنر انقلاب است که در جهت رشد هنر انقلابی و دینی کمک می‌کند. هنرمندی که در این جشنواره تجلیل می‌شود باید به آرمان‌های انقلاب متعهد باشد و در هر جمع هنری که قرارمی‌گیرد یک الگوی مناسب برای جوانان و هنرمندان به حساب بیاید که البته تعداد کسانی که می‌توانند این بار را به دوش بکشند، کم نیست.‌

جشن هفته هنر انقلاب به مناسبت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی در تاریخ 20 فروردین‌ماه 98 آغاز شده و تا 27 فروردین ادامه خواهد داشت.

‎‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار