در گفت‌وگو با پانا

فاطمه گودرزی: هدف از حضور هنرمندان در رویدادهای تلخ دلگرمی بخشیدن است نه خودنمایی

تهران (پانا) - فاطمه گودرزی، بازیگر سینما که طی روزهای اخیر مشغول جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مناطق سیل‌زده لرستان بود اعلام کرد که امروز برای توزیع این کمک‌ها و همدردی با مردم عازم مناطق آسیب‌دیده از سیل خواهد شد.

کد مطلب: ۹۰۷۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
فاطمه گودرزی: هدف از حضور هنرمندان در رویدادهای تلخ دلگرمی بخشیدن است نه خودنمایی

فاطمه گودرزی بازیگر سینما و تلویزیون که این روزها کمپینی برای کمک به سیل زدگان لرستان به‌راه انداخته و با حضور در مناطق از پیش اعلام‌شده تهران به جذب کمک‌های مردمی برای همشهریان خود در استان لرستان همت گماشته است، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره فعالیت‌های اجتماعی هنرمندان خصوصا در رویدادهای تلخ و مصیبت‌بار گفت: این حضور و مشارکت نه تنها جزئی از هویت هنرمند، که به نظر من وظیفه هنرمند است. هنرمند به عنوان عضوی از پیکره اجتماع، که بیشتر دیده و شنیده می‌شود، می‌تواند نقش موثری در جلب مشارکت دیگر اعضای جامعه، به نفع عضو آسیب‌دیده، داشته باشد.

این هنرمند درباره حدود حدومرز دخالت هنرمند در مسائل سیاسی و اجتماعی گفت: این بستگی به شخصیت آن هنرمند دارد که به کدام حوزه تمایل نشان دهد. بعضی از هنرمندان به فعالیت‌های اجتماعی علاقه‌مند هستند و بعضی دیگر وارد کنش‌های سیاسی می‌شوند. آنچه در این میان اهمیت دارد همان حس تعلق و تعهدی است که هریک از ما را برمی‌انگیزاند تا در حد توان خود آغازگر حرکت مثبتی باشیم، یا مرهمی بر زخمی بگذاریم.

گودرزی درباره حضور خود در مناطق سیلزده استان لرستان گفت: ما تا امروز (شنبه) در مرحله جمع‌آوری کمک‌های مردمی بودیم و من از فردا (یک‌شنبه) راهی منطقه سیلزده لرستان می‌شوم تا از نزدیک شاهد توزیع این کمک‌ها در بین هموطنان آسیب‌دیده از سیل باشم.

وی درباره نوع حضور هنرمندان در مواقع بحرانی خصوصا حضور در مناطق آسیب‌دیده از سیل و زلزله و سایر بلایای طبیعی و غیرطبیعی گفت: بخشی از حضور هنرمند در مناطق آسیب‌دیده این است که به بالابردن روحیه افراد آسیب‌دیده کمک کند. هدف از حضور هنرمندان در درجه اول همین دلگرمی‌بخشی است؛ نه خودنمایی. حضور ما هم هدفی جز این نداشته و ندارد؛ وگرنه همه ما ترجیح می‌دهیم کار خیری اگر انجام می‌دهیم در خفا باشد و نه در بوق و کرنا. ولی وقتی می‌بینیم که خود مردم علاقه‌مند به این حضور و پخش اخبار و عکس‌های آن هستند، وقتی می‌بینیم همین حضور باعث بیشتر شدن مشارکت‌ها و کمک‌های مردمی می‌شود ترغیب می‌شویم که کارها را رسانه‌ای کنیم.

این بازیگر که طی روزهای اخیر در کنار جواد خیابانی به جمع‌آوری کمک برای مناطق سیلزده استان زادگاه خود مشغول بوده است درباره نحوه شکل‌گیری این کمپین‌ها گفت: دوستان و آشنایان ما از مردم لرستان به سبب عِرق ملی از ما دعوت کردند تا با حضورمان هم به مردم دلگرمی بدهیم و به جمع‌آوری کمک‌های مردمی بپردازیم. محل‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌ها تعیین شد و ما در شبکه‌های اجتماعی آن مکان‌ها را اعلام کردیم. در واقع آغازگر این حرکت خود مردم هستند. و حضور هنرمندان رونق‌بخش مشارکت‌های مردمی است.

گودرزی در پایان ضمن ابراز نگرانی برای مردم سیلزده در استان‌های دیگر از جمله خوزستان و گلستان گفت: امیدوارم از همه مناطق کشور فعالان اجتماعی و هنرمندان دلسوز به این حرکت بپیوندند تا شاید مرهمی باشد بر زخم‌های مردمی که از سیل بنیان‌کن آسیب دیده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار