حضور کودکان کار و خیابانی در سطح شهر مربوط به اتباع است

یزد (پانا) - مدیر کل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری بیان داشت: باید مشکل مهاجرت اتباع به مرکز استان حل گردد تا شاهد کاهش کودکان کار و خیابانی در سطح شهر باشیم.

کد مطلب: ۹۰۷۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
حضور کودکان کار و خیابانی در سطح شهر مربوط به اتباع است

نشست خبری جشنواره علمی، فرهنگی، هنری کودکان کار و خیابانی "باز باران" پیش از ظهر امروز در سالن شهید موحدین استانداری با حضور مدیر کل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری، مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست "فخرالسادات خامسی هامانه" توجه به کودکان کار و خیابانی را نیاز به فرهنگ سازی دانست که یکی از دغدغه های ذهنی، اجتماعی و انسانی را در مردم ایجاد می کند و این کودکان با توجه به اینکه از چرخه آموزش و تحصیل باز ماندند باید استعداد یابی شوند.

وی با بیان اینکه بیشتر کودکان خیابانی مربوط به اتباع هستند بیان داشت: باید مشکل مهاجرت اتباع به مرکز استان حل گردد تا شاهد کاهش کودکان کار و خیابانی در سطح شهر باشیم.

خامسی در ادامه تاکید نمود: روی آوردن کودکان به چنین شغلی بدلیل فقر خانوادگی آنها می باشد.

در حاشیه این نشست عباس ملازینلی مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: توجه به برنامه های فرهنگی یکی از اهداف مهم سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری است و در این راستا نگاه ویژه به کودکان کار و خیابانی یکی از این فعالیت های فرهنگی را عنوان می کند.

ملازینلی اظهار داشت: با توجه به مرکزی بودن استان که 14 تا 15 درصد را غیر بومی و غیر ایرانی تشکیل داده است باعث تضاد فرهنگی در استان شده که باید بصورت نرم با این تضاد فرهنگی مبارزه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار