اعزام برترین های لکوکاپ دانشگاه شریف به مسابقات جهانی 2020

تهران (پانا) - پانزدهمین جشنواره خلاقیت های علمی پژوهشی لکوکاپ شریف با حضور 5000 دانش آموز 6 تا 18 ساله این هفته در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۰۷۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
اعزام برترین های لکوکاپ دانشگاه شریف به مسابقات جهانی 2020

به گزارش خبرگزاری ایرنا، پانزدهمین جشنواره خلاقیت های علمی پژوهشی لکوکاپ دانشگاه صنعتی شریف روز جمعه 30 فروردین سال جاری به منظور ارتقاء توانمندی و کشف استعدادهای دانش آموزان 6 تا 18 سال در بیش از 18 رشته متفاوت و با حضور بیش از 5000 دانش آموز منتخب از سراسر کشور در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می گردد.
این جشنواره که با حضور منتخبین بیش از 100 هزار دانش آموز آموزش دیده در بیش از 300 شهر کشور و در رشته های متنوعی از قبیل لکوروبو (روباتیک)، لکومس (محاسبات ذهنی و چرتکه ای )، لکوکیدز (مهندسی خلاقیت)، لکوکیو (مزرعه فکر)، لکولب (علم آزمایشگاه)، لکوپل(پل ماکارونی)، لکوفلای (هوافضا)، لکوتری دی (طراحی سه بعدی)، لکودومینو (دومینو)، لکوکمیکار (ماشین سوخت شیمیایی)، لکومجیک (مدارهای الکترونیکی)، لکوسام (سرعت انتقال محاسبات)، لکو چایلد (رباتیک و الگوریتم نویسی)، لکو نانو (نانو فناوری)، لکوبیو (جراحی و تشریح جانوری )، سازه های خلاق، لکومکا (مکاسیستم) و ... برگزار می گردد، زمینه مساعدی را جهت کسب مهارت، پرورش خلاقیت و کارآفرینی بر اساس علاقه مندی دانش آموزان و همچنین به منظور کشف و پرورش استعدادهای بالقوه آنان فراهم می آورد.
این رویداد بزرگ ملی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کمیسیون ملی یونسکو-ایران، موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان و دیگر موسسات فرهنگی آموزشی و به منظور شناسایی، رشد و توسعه استعدادها در زمینه های مختلف علمی و عاملی برای کارآفرینی و توانمندی اقتصادی کشور خواهد بود و موجبات رشد و ارتقاء تخصص گرایی، کارآفرینی، استعدادیابی و استعدادپروری را فراهم می آورد.
لازم به ذکر است، برگزیدگان این جشنواره به مسابقات جهانی لکوکاپ 2020 اعزام می شوند.
یادآور می شود، لکوکاپ بزرگترین رویداد دانش آموزی خاورمیانه است. همچنین لکوکاپ جایی برای رشد و توانمندسازی آنها برای مواجه با مشکلات مختلف است. دانش ‌آموزان با ارائه ایده‌های خود می‌توانند مشکلات مختلفی که در جامعه وجود دارد را حل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار