مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی:

560 میلیون متر مکعب آب از سدهای آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه رهاسازی شده است

ارومیه (پانا)- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: طی فروردین سالجاری 560 میلیون متر مکعب آب از سدهای استان به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

کد مطلب: ۹۰۷۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
560 میلیون متر مکعب آب از سدهای آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه رهاسازی شده است

کیومرث دانشجو تصریح کرد: در راستای احیای دریاچه ارومیه از سال 93 تاکنون 3 میلیارد و600 میلیون متر مکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است که از این میزان، یک میلیاردو 160 میلیون متر مکعب مربوط به سال آبی 98-97 می باشد.

وی با بیان اینکه از سال 93 تاکنون دولت برای احیا دریاچه ارومیه و لایروبی انهار 2 هزار و 600 میلیارد ریال به این سازمان تخصیص داده است اظهار کرد: متناسب با این اعتبارات 113 کیلومتر از رودخانه های اصلی منتهی به دریاچه ارومیه و290 کیلومتر از انهار لایروبی شده اند.

وی افزود: از اعتبارات شرکت نیز عملیات لایروبی 105 کیلومتر از رودخانه ها و 254 کیلومتر از انهارانجام یافته است.

دانشجو همچنین 70 مورد سردهنه سازی و بازسازی تاسیسات مهم آبی استان را از جمله اقدامات مهم این شرکت برای تسهیل انتقال آب به دریاچه ارومیه برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی بااشاره به بارشهای سیل آسا و مخرب اخیر در کشور به تشریح اقدامات مهم انجام شده در راستای مدیریت سیل در استان پرداخت.

وی با اشاره به اقدامات بموقع وسریع مدیریت بحران استان در مقابله با سیل فروردین سال جاری گفت:اقدامات وسیع و گسترده ای در سطح استان برای مقابله با سیلابها در نقاط حادثه خیز به عمل آمد که می توان به لایروبی 74 کیلومتر از رودخانه های استان در نقاط آسیب پذیر در طی 10 روز اول سال جاری اشاره نمود که نتیجه این اقدامات و مدیریت منسجم باعث جلوگیری از بروز سیلاب و آسیب رسانی به زیر ساختهای مهم و تاسیسات در شهرستانهای ارومیه، مهاباد، میاندوآب، شاهین دژ، نقده، بوکان و سلماس گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار