مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی خبرداد:

صادرات 5.5 تن شاه میگوی دراز آب شیرین طی سالجاری از آذربایجان غربی

ارومیه (پانا)- مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از صادرات 5.5 تن شاه میگوی آب شیرین استان خبرداد.

کد مطلب: ۹۰۷۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
صادرات 5.5 تن شاه میگوی دراز آب شیرین طی سالجاری از آذربایجان غربی

معصوم فصیح مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با اشاره به صادرات شاه میگوی دراز آب شیرین در استان تصریح کرد: امسال 5.5 تن شاه میگوی دراز آب شیرین که مختص دریاچه پشت سد ارس است بعد از صید و عمل آوری به کشورهای اروپایی صادر شده که به میزان 80 هزار دلار ارزآوری داشته است.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با بیان اینکه در استان بیش از 80 مزرعه گرمابی و بیش از 260 مزرعه سردآبی وجود دارد، کل تولید آبزیان استان در سال گذشته را 14 هزار و 725 تن اعلام کرد و افزود: صنعت آبزی پروری در استان برای 2 هزار و 380 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به میزان صادرات انواع آبزیان استان طی سال گذشته گفت: سال گذشته حدود 300 تن انواع آبزیان به کشورهای مختلف صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 17 درصد افزایش داشته است.

فصیح ادامه داد: صادرات آبزیان عمدتا به کشورهای عراق، آذربایجان، ارمنستان، روسیه و کشورهای اروپایی بوده که در حدود یک میلیون دلار ارزآوری به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه در راستای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان منابع آبی استان که از اهداف و سیاستهای مهم و کلان این مدیریت است، امسال نیز تولید و تکثیر 7 میلیون قطعه انواع بچه ماهی در مرکز ژنتیک شهید کاظمی پلدشت پیش بینی شده خاطر نشان کرد: بعد از رساندن بچه ماهی ها به اوزان مناسب در همه دریاچه های پشت سدهای استان رهاسازی می شوند که می توان از جمله گونه های مدنظر را کپور معمولی، فیتوفاگ، بیگ هد و آمور عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار