در «نمودار» بررسی می شود: همه چیز درباره داروی «فاکتور هفت»

تهران (پانا) - برنامه تلویزیونی «نمودار»، امروز میزبان رئیس انجمن صادرکنندگان و واردکنندگان فراورده های بیوتکنولوژی می شود.

کد مطلب: ۹۰۷۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
در «نمودار» بررسی می شود: همه چیز درباره داروی «فاکتور هفت»

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، برنامه «نمودار»، امروز ساعت 18:45، با حضور دکتر فریدون مهبودی رئیس انجمن صادرکنندگان و واردکنندگان فراورده های بیوتکنولوژی به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.
مصطفی امامی با میهمان برنامه در خصوص بیماری هموفیلی، انواع آن و استفاده و توزیع داروی فاکتور هفت در ایران و دیگر کشور ها به گفتگو می پردازد.
آریوسون، فاکتور 7 انعقادی فعال شده نوترکیب است و یک ماکرو مولکول پروتئینی (گلیکوپروتئینی) است که با تکنولوژی DNA نوترکیب و با استفاده از سلول های کلیه نوزاد همستر (BHK) تولید می‌شود و از نظر ساختار مولکولی و فعالیت بیولوژیکی کاملا مشابه فاکتور 7 انعقادی فعال استخراج شده از پلاسمای انسانی است. این دارو برای بیماران مبتلا به هموفیلی اکتسابی، بیماران دچار کمبود مادرزادی فاکتور 7، بیماران مبتلا به ترمبوآستنی گلانزم کاربرد دارد. پیش از اینکه ایران به تولید این دارو اقدام کند، تنها یک شرکت دانمارکی این دارو را تولید می‌کرد، اما در حال حاضر ایران دومین تولیدکننده این دارو است.
«نمودار» به تهیه کنندگی حسین سینجلی محصول گروه اجتماعی شبکه چهار سیما است که روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه ساعت 18:45 پخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار