قیمت نفت خام ۱ درصد افزایش یافت

تهران (پانا) - کاهش تولید ونزوئلا و ایران و درگیری‌های لیبی بازار را به سوی کمبود عرضه نفت پیش می‌برد و همین موجب شد قیمت نفت ۱ درصد جهش کند.

کد مطلب: ۹۰۷۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
قیمت نفت خام ۱ درصد افزایش یافت

به گزارش مهر به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران)، کاهش تولید ونزوئلا و ایران و درگیری‌های لیبی بازار را به سوی کمبود عرضه نفت پیش می‌برد و همین موجب شد قیمت نفت ۱ درصد جهش کند. این در حالی بود که داده‌های اقتصادی چین نگرانی‌ها در مورد کند شدن اقتصاد جهان را کاهش داد.

دلار هم در برابر یورو به پایین‌ترین سطح خود در بیش از ۲ هفته اخیر دست یافت که باعث شد نفت برای خریدارانغیردلاری ارزان‌تر تمام شود و تقاضا بالا برود.

در پایان معاملات روز جمعه، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۷۲ سنت یا ۱.۰۲ درصد جهش کرد و به ۷۱.۵۵ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، در پایان معاملات، با ۳۱ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش، در ۶۳.۸۹ دلار بسته شد.

هر دو بنچ‌مارک به سود هفتگی حدود ۱ درصدی دست یافتند. این سومین هفته سود متوالی برای برنت و ششمین هفته رشد متوالی نفت خام تگزاس غرب آمریکا است.

طبق اعلام شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز، شرکت‌های نفتی آمریکایی، این هفته برای دومین هفته پیاپی، تعداد چاه‌های فعال این کشور را افزایش دادند و آن را به ۸۳۳ حلقه رساندند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار