برگزاری دوره آموزشی و توانمند سازی روحانیون شاغل در مدارس طرح امین خراسان رضوی

مشهد ( پانا)- مراسم افتتاحیه دوره آموزشی و توانمند سازی روحانیون شاغل در مدارس طرح امین خراسان رضوی با حضور مدیر کل و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۷۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره آموزشی  و توانمند سازی روحانیون شاغل در مدارس طرح امین خراسان رضوی

قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم رویکرد حاکم در نظام تعلیم و تربیت را رویکرد فرهنگی و تربیتی دانست و گفت: طلاب علوم دینی و روحانیون محترم تسلط بالایی برموضوعات فرهنگی و تربیتی دارند و حضور شان در مدارس ارزشمند است.
وی اولویت آموزش و پرورش در برنامه های فرهنگی و تربیتی را قرآن عترت و نماز عنوان کرد و گفت: حضور شما در مدارس طرح امین برای ما مغتنم است.حضور روحانیون در مدارس و پاسخگویی به شبهات دانش اموزان بسیار مهم و ارزشمند است.

خدابنده افزود: یکی از معضلات عمده نسل جوان و نوجوان آسیب های اجتماعی است و اگر دانش آموزان ما خود کنترلی و تقوا داشته باشند این آسیب ها کمتر است . در مدارس طرح امین نیز با بررسی های به عمل آمده آسیب های اجتماعی تقریبا کنترل شده است و ما اعلام آمادگی می کنیم تعداد مدارس بیشتری در سال آینده از طرح امین بهره مند شوند.

در ابتدای این مراسم نیز علیر ضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: در اموزش و پرورش خراسان رضوی با هزار روحانی در قالب طرح ها و برنامه های مختلف همکاری داریم . 300 روحانی در مدارس طرح امین داریم که طرح بسیار خوبی است.

وی ادامه داد:طرح شهید بهنام محمدی برای پیوند بین مدرسه و مسجد با همکاری250 روحانی، 260 روحانی شاغل در آموزش و پرورش، 100 نفر طلاب وظیفه، طرح روشنا و طرح های دیگری که با همکاری روحانیون عزیز پیگیری می شود از جمله همکاری آموزش و پرورش با حوزه های علمیه است.
وی گفت: در 5 هزار مدرسه استان نماز جماعت برگزار می شود که در هزار و 800 مدرسه نماز توسط روحانیون و در بقیه مدارس توسط دانش آموزان معلمان و اولیا اقامه می شود.
مالک اشرفی گفت: تربیت کردن دانش آموزان کار ما نیست ولی تربیت شدن دانش آموزان وظیفه ما است. دانش آموزان را نمی شود بار آورد و تغییر داد. باید دانش آموز خودش بار بیاید و تغییر را بپذیرد.

وی گفت: ما به دنبال نهادینه کردن یک سری مهارت ها در دل مدارس هستیم. مهارت خود آگاهی برای افزایش عزت نفس و خود کنترلی ،جرات مندی مثبت، افزایش مهارت های ارتباطی و کاهش رفتار های پر خطر از اولویت های ما است که روحانیون در این زمینه می توانند به ما کمک کنند.

وی ادامه داد: افزایش نشاط در مدارس از ضرورت های امروز است این مهم می تواند از آسیب های اجتماعی بکاهد. نشاط را با آموزه های دینی می شود نهادینه کرد.

یاد آور می شود در طرح امین که در 300 مدرسه استان به ویژه مدارس شبانه روزی برگزار می شود، روحانیون هفتاد ساعت در ماه در مدارس حضور دارند که در این زمان پاسخگویی به شبهات دانش اموزان، مشاوره ، جلسات گفتمان دینی و .. از جمله فعالیت هایی است که انجام می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار