رایزنی ایران وسازمان ملل متحد برسر توسعه همکاری ماهواره‌ای

تهران (پانا) - محمدجواد آذری جهرمی، وزیرارتباطات و فنآوری اطلاعات با «سیمونتا دی پیپو» مدیردفتر امور فضای ماورای جو ملل متحد (یونوسا) در وین دیدار و درباره تعمیق همکاریهای ماهواره‌ای با یکدیگر گفت وگو کرد.

کد مطلب: ۹۰۷۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
رایزنی ایران وسازمان ملل متحد برسر توسعه همکاری ماهواره‌ای

به گزارش ایرنا، در این دیدار که کاظم غریب‌آبادی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران و رامین نورقلی‌پور، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، آذری‌جهرمی گفت: ایران متأسفانه با بلایای مختلف طبیعی مواجه است، که سیل اخیر یکی از مهمترین آنهاست. خشکسالی و طوفا‌نهای شن، از دیگر این موارد هستند. برخی از این بلایا منحصر به ایران نیستند و مبارزه و مقابله با آنها، نیاز به همکاری منطقه‌ای دارد. در این خصوص، تمایل داریم که از ظرفیتهای دفتر امور فضای ماورای جو ملل متحد و همکاریهای بین‌المللی به ویژه در خصوص دریافت تصاویر و داده‌های ماهواره‌ای در مدیریت این وضعیتها استفاده کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه فضایی پیشرفتهای قابل‌توجهی داشته است و پرتاب یک ماهواره سنجش از راه دور و دو ماهواره ارتباطی در دستور کار آتی ایران قرار دارند. تمام این اقدام‌ها ایران در راستای توسعه فعالیتهای صلح‌آمیز در فضا و بهره‌مندی از مزایای فنآوری فضا برای عامه مردم ایران است.
آذری‌جهرمی افزود: ایران یکی از مراکز منطقه‌ای اطلاعات فضا-پایه برای مدیریت بلایا و پاسخ اضطراری است و از همکاریهای ارائه‌شده از سوی دفتر امور فضای ماورای جو ملل متحد در خصوص واقعه سیل اخیر تشکر و خواهان تعمیق و گسترش این همکاری است.
«دی‌پیپو» نیز ضمن توضیح ساختار و کارکرد دفتر امور فضای ماورای جو ملل متحد، بیان کرد که در خصوص همکاری در حوزه کاربردهای فضایی و حقوق فضا، از پیشنهادات ایران استقبال می‌کند و تلاش خواهد کرد تا بر اساس برنامه‌ای که برای همکاری از سوی ایران پیشنهاد خواهد شد، ظرفیتهای یونوسا را برای پیشبرد و گسترش همکاریها به کار گیرد.
دوطرف در پایان این ملاقات، از محل نمایشگاه دستاوردهای فضایی در محل دفتر ملل متحد در وین که یک ماهواره و یک سامانه پرتابی ایرانی نیز در آن به نمایش گذاشته‌شده است، دیدار کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار